Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76151
Title: | ВПРОВАДЖЕННЯ ІМЕРСИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В СИСТЕМУ ПІДГОТОВКИ СПОРТСМЕНІВ |
Other Titles: | IMPLEMENTATION OF IMMERSIVE TECHNOLOGIES INTO THE ATHLETES TRAINING SYSTEM |
Authors: | Товт, Валерій Адальбертович Товт-Коршинський, Андрій Валерійович |
Keywords: | Імерсивних технологій в систему підготовки спортсменів., Імерсивні технології, система підготовки спортсменів, віртуальна та доповнена реальність. |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | ДВНЗ "Ужгородський національний університет" |
Citation: | Товт В.А. Впровадження імерсивних технологій в систему підготовки спортсменів / В.А. Товт, А.В. Товт-Коршинський // Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи, № 8. Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2025. С.223-227. |
Series/Report no.: | Науковий журнал «Педагогічна інноватика: сучасність та перспективи» № 8; |
Abstract: | В статті показано, що недостатньо обґрунтоване та повільне впровадження імерсивних технологій в систему підготовки спортсменів негативно впливає на результативність тренувального процесу. Спортсмени часто не можуть подолати так званий «бар’єр особистих можливостей», на які потенційно здатні, якщо вони використовують виключно традиційні методи тренування. В сучасному спорті вищих досягнень технологічні інновації стають основним фактором, що дає можливість швидше вдосконалювати особисту спортивну майстерність і продовжувати рухатися вперед до нових здобутків. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології віртуальної, змішаної, розширеної та доповненої реальності здатні забезпечити суттєві переваги у способах досягнення бажаних результатів. З цієї причини вони є цікавими для спортсменів, науковців, тренерів, фітнес-інструкторів, педагогів. Однак проблема в тому, що впровадження імерсивних технологій в систему підготовки спортсменів все ще знаходиться на початковій стадії свого розвитку. В процесі досліджень підтверджено, що новітні імерсивні технології вже використовуються в освіті, промисловості, наукових дослідженнях. Вони також знайшли своє місце і у фізичній культурі та спорті. Зокрема доведено, що в системі спортивного тренування вказані технології значно покращують результативність підготовки спортсменів. Важливим є висновок про те, що обґрунтування основних завдань та ранжування показників значимості імерсивних технологій для тренувального процесу дозволили спортсменам і тренерам краще зрозуміти їх практичну цінність. Це впливає на активізацію процесу їх впровадження в систему спортивної підготовки. Зроблено припущення, що доповнена і віртуальна реальність досить швидко почне поєднуватися з іншими цифровими технологіями на кшталт штучного інтелекту. І це дасть новий імпульс у створенні ще потужніших застосунків для підготовки спортсменів, які сприятимуть новим спортивним досягненням. |
Description: | The article demonstrates that the insufficiently substantiated and slow-moving introduction of immersive technologies into the athlete training system negatively affects the effectiveness of the training process itself. Athletes are frequently unable to overcome the so-called “barrier of personal capabilities”, which they are potentially capable of if they use exclusively traditional training methods. In contemporary high-performance sports, technological innovations have become the main factor that makes it possible to improve personal sports skills faster and continue to move forward towards more new achievements. Modern information and communication technologies of virtual, mixed, extended and augmented reality are able to provide significant advantages in the ways of achieving the desired results. For this reason, they are of interest for athletes, scientists, coaches, fitness instructors, teachers. However, the problem lies in the fact that the introduction of immersive technologies into the athlete training system is still at the initial stage of its development. The research process confirmed that the latest immersive technologies are already used in education, industry, and scientific research. They have also found their place in physical culture and sports. In particular, it has been proven that in the sports training system, these technologies significantly improve the effectiveness of athletes' training. An important conclusion is that the justification of the main tasks and ranking of indicators of the importance of immersive technologies for the training process allowed athletes and coaches to better understand their practical value. This affects the activation of the process of their implementation in the sports training system. It is assumed that augmented and virtual reality will quickly begin to be combined with other digital technologies such as artificial intelligence. And this will give a new impetus to the creation of even more powerful applications for the process of training athletes, which will further contribute to new sports achievements. Keywords: immersive technologies, athlete training system, virtual and augmented reality. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76151 |
Appears in Collections: | Навчально-методичні видання кафедри кафедри теорії та методики фізичної культури |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Текст Імерсивні технол.pdf | 414.33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.