Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76335
Title: | Соціально-педагогічні умови реінтеграції ветеранів у невоєнний соціум |
Other Titles: | Social-pedagogical conditions of reintegration of veterans into nonmilitary society |
Authors: | Захаріна, Тетяна Іванівна |
Keywords: | соціально-педагогічні умови, соціальний педагог, реінтеграція, методологічні підходи, ветеран, невоєнний соціум, socio-pedagogical conditions, social educator, reintegration, methodological approaches, veteran, non-military society |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Вид-во УжНУ "Говерла" |
Citation: | Захаріна, Т. І. Соціально-педагогічні умови реінтеграції ветеранів у невоєнний соціум / Т. І. Захаріна // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: О. Бартош (голов. ред.), І. Козубовська, та ін. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2025. –Вип. 1 (56). – С. 60–64. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 62–63 (23 назви) |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | Збільшення частки ветеранів, які мають досвід участі у бойових діях спонукає науковців і
практиків досліджувати проблему реінтеграції ветеранів у невоєнний соціум шляхом організації процесу
реінтеграції через створення умов для успішного їх повернення у невоєнний соціум. Здійснено аналіз
наукових праць з проблеми дослідження з метою визначення поняття «соціальна реінтеграція ветеранів».
Представлено результати дослідження щодо виявлення соціально-педагогічних умов соціальної реінтеграції
ветеранів. Мета дослідження полягає у виявленні соціально педагогічних умов реінтеграції ветеранів у
невоєнний соціум. Застосовані методи структурно-логічного аналізу наукових джерел, офіційних сайтів
України, що дозволило визначити соціально педагогічні умови реінтеграції ветеранів у невоєнний соціум
(метод структурного аналізу, контент-аналіз, логічного аналізу, категоріального аналізу, семантичного аналізу,
метод синтезу). Представлено методологічні підходи у межах яких визначено особливості процесу соціальної
реінтеграції ветеранів: системний, андрагогічний, особистісно-орієнтований та екосистемний. Визначено
роль концептуального підходу Quadruple Helix у процесі соціальної реінтеграції ветеранів. Виявлено
соціально-педагогічні умови соціальної реінтеграції ветеранів у невоєнний соціум: партисипативна участь
інституційних суб’єктів у процесі соціальної реінтеграції ветеранів; фокусування на потребах ветеранів
російсько-української війни; цілеспрямоване визначення технологій з метою активізації реінтеграційного
потенціалу всіх учасників реінтеграційного процесу; активізація грантової діяльності у громадах. Ефективність
соціальної реінтеграції ветеранів залежить від процесу реалізації соціально-педагогічних умов реінтеграції
ветеранів, що визначають зміст і спрямованість процесу реінтеграції The increase in the share of veterans who have experience of participating in hostilities encourages scientists and practitioners to study the problem of reintegration of veterans into non-military society by organizing the reintegration process through creating conditions for their successful return to non-military society. The purpose of the study: to identify the socio-pedagogical conditions of reintegration of veterans into non-military society. Research methods applied: methods of structural and logical analysis of scientific sources, official websites of Ukraine were applied, which allowed to determine the social and pedagogical conditions of the reintegration of veterans into a non-military society (method of structural analysis, content analysis, logical analysis, categorical analysis, semantic analysis, synthesis method). The article presents methodological approaches within which the features of the process of social reintegration of veterans are determined: systemic, andragogic, personality-oriented, and ecosystemic. The role of the conceptual approach Quadruple Helix in the process of social reintegration of veterans is determined. The social and pedagogical conditions of social reintegration of veterans into a non-military society are identified: participatory participation of institutional entities in the process of social reintegration of veterans; focusing on the needs of veterans of the Russian-Ukrainian war; purposeful identification of technologies to activate the reintegration potential of all participants in the reintegration process; activation of grant activities in communities. The conclusions confirm that the effectiveness of the social reintegration of veterans depends on the process of implementing sociopedagogical conditions for veterans' reintegration, which determine the content and direction of the reintegration process. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76335 |
ISSN: | 2524-0609 |
Appears in Collections: | 2025 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 1(56) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РЕІНТЕГРАЦІЇ ВЕТЕРАНІВ.pdf | 341.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.