Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76344
Title: | Формування вмінь ділового спілкування засобами іноземної мови |
Other Titles: | Formation of business communication skills by means of a foreign language |
Authors: | Козубовська, Ірина Василівна Бабинець, Мирослава Миколаївна |
Keywords: | іншомовне спілкування, уміння, формування, метод, foreign language communication, skills, formation, method |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Вид-во УжНУ "Говерла" |
Citation: | Козубовська, І. В. Формування вмінь ділового спілкування засобами іноземної мови / І. В. Козубовська, М. М. Бабинець // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: О. Бартош (голов. ред.), І. Козубовська, та ін. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2025. –Вип. 1 (56). – С. 77–80. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 80 (8 назв) |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | В статті розглядаються питання формування вмінь іншомовного ділового спілкування
майбутніх фахівців. Підкреслюється, що сучасні широкі міжнаціональні звʼязки обумовили життєву
необхідність володіння випускниками немовних ЗВО уміннями міжкультурного ділового спілкування. Мета
статті – проаналізувати деякі особливості формування вмінь іншомовного ділового спілкування майбутніх
фахівців. Методи дослідження: аналіз, синтез, конкретизація, узагальнення. Відзначається, що ефективне
міжкультурне ділове спілкування передбачає, насамперед, вільне володіння іноземною мовою. У процесі
навчання діловій іноземній мові вирішуються наступні завдання: 1) навчальні: формування лінгвістичної
компетентності: оволодіння лексикою ділового спілкування найбільш загального призначення, специфічними
лексико-граматичними зворотами й конструкціями, характерними для найбільш затребуваних у діловому світі
й тому пріоритетних у навчальному процесі регістрів ділового спілкування, які забезпечать письмову й усну
комунікацію; соціолінгвістичної компетентності: здатності використовувати й перетворювати мовні одиниці
відповідно до ситуації ділового спілкування, уміння монологічного і діалогічного мовлення; міжкультурної
компетентності: розуміння й застосування прийнятих у країні конкретної іноземної мови, яка вивчається,
культурних реалій, етики ділового спілкування; 2) розвиваючі: розвиток творчих здібностей, ініціативи,
самостійності студентів, їх індивідуальності; розвиток комунікативнх здібностей, уміння працювати в
команді, здатності формувати й аргументувати власну позицію по темі або інших проблемах; 3) виховні:
розвиток міжкультурної сприйнятливості й такту, культури спілкування, самоповаги і поваги до людей
інших національностей; формування адекватної оцінки студентом своїх вчинків, результатів діяльності;
розвиток самоосвітнього потенціалу студентів. Провідною умовою оптимізації навчання студентів умінням
іншомовного ділового спілкування є використання інтерактивних форм і методів роботи (мозкова атака,
дискусія, бесіда, ділова гра, кейс-метод). The article considers the issues of forming the foreign language business communication skills of future specialists. Todayʼs wide international relations have led to the vital need for graduates of non-language higher education institutions to have intercultural business communication skills. The article aims to reveal the peculiarities of formation of future specialistsʼ foreign language business communication skills. Research methods used: analysis, synthesis, specification, generalization. Effective intercultural business communication requires fluency in a foreign language. In the process of teaching a business foreign language, the following tasks are solved: 1) educational: formation of linguistic competence: mastering the most general business communication vocabulary, specific lexical and grammatical phrases and constructions characteristic of the most popular in the business world and therefore priority in the educational process of business communication registers that will ensure written and oral communication; sociolinguistic competence: the ability to use and transform language units following the situation of business communication, the ability to monologue 2) developmental: development of studentsʼ creativity, initiative, independence, individuality; development of communication skills, teamwork, ability to form and argue their position on a topic or other issues. 3) educational: development of intercultural sensitivity and tact, culture of communication, self-respect and respect for people of other nationalities; formation of an adequate assessment of studentsʼ actions and performance; development of studentsʼ self-educational potential. The main condition for optimizing studentsʼ learning of foreign language business communication skills is the use of interactive forms and methods of work (brainstorming, discussion, conversation, business game, case method, etc.). |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76344 |
ISSN: | 2524-0609 |
Appears in Collections: | 2025 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 1(56) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ ЗАСОБАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ.pdf | 359.55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.