Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76363
Title: Kimochis як інноваційна технологія роботи з дітьми ранього і дошкільного віку
Other Titles: Kimochis as an innovative technology for working with early and preschool age children
Authors: Масловська, Ірина Сергіївна
Бадер, Світлана Олександрівна
Єпіхіна, Марина Анатоліївна
Keywords: Kimochis технологія, діти раннього і дошкільного віку, емоційний інтелект, соціально-емоційне навчання, травматичний досвід, стресостійкість, саморегуляція, комунікативні навички, соціальна взаємодія, Kimochis technology, early and preschool children, emotional intelligence, social-emotional learning, traumatic experience, stress resistance, self-regulation, communication skills, social interaction
Issue Date: 2025
Publisher: Вид-во УжНУ "Говерла"
Citation: Масловська, І. С. Kimochis як інноваційна технологія роботи з дітьми ранього і дошкільного віку / І. С. Масловська, С. О. Бадер, М. А. Єпіхіна // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: О. Бартош (голов. ред.), І. Козубовська, та ін. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2025. –Вип. 1 (56). – С. 127–131. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 130 (7 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Метою статті є аналіз сутності та змісту технології «Kimochis», можливостей її упровадження в українські заклади дошкільної освіти для підтримки емоційного розвитку дітей, особливо тих, хто пережив травматичний досвід війни. Авторами використано переважно теоретичні методи дослідження, а саме: аналіз, синтез, узагальнення, класифікація. Сучасний освітній процес в закладах дошкільної освіти вимагає використання інноваційних підходів у роботі з дітьми раннього і дошкільного віку. Однією з ефективних технологій, що сприяють емоційному розвитку, є технологія Kimochis, що сприяє усвідомленню дітьми власні емоцій, формуванню навичок комунікації та соціальної взаємодії, що є вкрай важливим у складні для України часи. Розглянуто методику Kimochis як інноваційну технологію розвитку емоційного інтелекту дітей раннього і дошкільного віку. Визначено актуальність використання цієї методики в освітньому процесі, її вплив на формування комунікативних та соціальних навичок у дітей. Автори визначають сутність технології, її провідні принципи (навчання через гру; робота з дітьми різного віку; реалізація у різних соціальних інститутах, у тому числі, в закладах дошкільної освіти; систематична підготовка вихователів; супровід і підтримка дітей при проживанні складних емоційних станів; адаптованість до різних культур і мов), напрями роботи, характеризують персонажів-іграшок, які є важливою складовою реалізації технології. Реалізація технології відбувається шляхом взаємопов’язаних етапів: ознайомчого, етапу інтеракції та практичного. Окреслено основні переваги інтеграції Kimochis у систему дошкільної освіти, зокрема її роль у розвитку емпатії, саморегуляції та взаємодії з однолітками. Досліджено потенційні можливості впровадження цієї технології у педагогічну практику та окреслено перспективи подальших наукових розвідок у цій сфері.
The modern educational process in preschool education requires the use of innovative approaches in working with children of early and preschool age. One of the effective technologies that promote emotional development is the Kimochis technology, which helps children become aware of their own emotions, form communication skills and social interaction, which is extremely important in difficult times for Ukraine. The purpose of the article is to analyze the essence and content of the “Kimochis” technology, the possibilities of its implementation in Ukrainian preschool education institutions (PEI) to support the emotional development of children, especially those who have experienced the traumatic experience of war. The authors used mainly theoretical research methods, namely analysis, synthesis, generalization, and classification. The article considers the Kimochis method as an innovative technology for developing emotional intelligence in children of early and preschool age. The relevance of using this method in the educational process, its impact on the formation of communicative and social skills in children is determined. The authors define the essence of the technology, its guiding principles (learning through play; working with children of different ages; implementation in various social institutions, including in preschool education; systematic training of educators; support and guidance for children in experiencing difficult emotional states; adaptability to different cultures and languages), areas of work, characterize toy characters, which are an important component of the implementation of the technology. The implementation of the technology occurs through interconnected stages: familiarization, interaction, and practical. The main advantages of integrating Kimochis into the preschool education system are outlined, in particular, its role in the development of empathy, self-regulation and interaction with peers. The potential possibilities of implementing this technology in pedagogical practice are explored, and the prospects for further scientific exploration in this area are outlined.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76363
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:2025 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 1(56)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KIMOCHIS ЯК ІННОВАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ.pdf362.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.