Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76373
Title: Окремі аспекти підготовки соціальних працівників та медсестер до роботи з вразливими групами населення в Словаччині
Other Titles: Training of social workers and nurses for work with vulnerable population groups in Slovakia
Authors: Нога, Владімір
Кендерешова, Елена
Юрашек, Мартін
Keywords: медсестра, підготовка, соціальний працівник, вразливі групи населення, nurse, training, social worker, vulnerable population groups
Issue Date: 2025
Publisher: Вид-во УжНУ "Говерла"
Citation: Нога, В. Окремі аспекти підготовки соціальних працівників та медсестер до роботи з вразливими групами населення в Словаччині / В. Нога, Е. Кендерешова, М. Юрашек // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: О. Бартош (голов. ред.), І. Козубовська, та ін. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2025. –Вип. 1 (56). – С. 163–167. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 165–166 (11 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Метою статті є представити окремі аспекти підготовки соціальних працівників і медсестер з уразливими групами населення в Словаччині. Методи дослідження: застосовано теоретичні методи дослідження (класифікація, узагальнення, порівняльний аналіз,аналіз наукової літератури, систематизація для з’ясування ключових понять дослідження, узагальнення з метою формування авторських висновків. Подано визначення соціального працівника та асистента із соціальної роботи відповідно до Постанови Уряду Словської Республіки № 219/2014 «Про соціальну роботу та про умови провадження професійної діяльності у сфері соціальних справ та сімʼї», а також визначення медичної сестри в розумінні Постанови Уряду Словацької Республіки № 296/2010 «Про професійну компетентність для виконання медичної професії, способи підвищення кваліфікації медичних працівників, систему спеціалізованих галузей і систему сертифікованої трудової діяльності». Схарактеризовано підготовку соціальних працівників та медсестер на ступенях бакалавра та магістра та подальшу освіту соціальних працівників та медсестер. Ці фахівці відіграють ключову роль у підтримці окремих осіб, сімей та громад, які опинилися у складних життєвих обставинах. Освіта має відображати поточні потреби суспільства та динаміку вразливих груп, щоб професіонали могли адекватно реагувати на їхні індивідуальні потреби. Це включає не лише технічні, але й етичні та культурні навички, які є важливими для роботи в різноманітному та мультикультурному середовищі.
The aim of the article is to present some aspects of the training of social workers and nurses with vulnerable populations in Slovakia. Research methods applied: theoretical research methods were applied (classification, generalization, comparative analysis, analysis of scientific literature, systematization to clarify key concepts of the study, generalization in order to form the author's conclusions. The definition of a social worker and social work assistant is provided by the Decree of the Government of the Slovak Republic No.219/2014 «On social work and on the conditions for conducting professional activities in the field of social affairs and family», as well as the definition of a nurse within the meaning of the Decree of the Government of the Slovak Republic No.296/2010 «On professional competence for performing the medical profession, methods of advanced training of medical workers, the system of specialized fields and the system of certified work activities». The training of social workers and nurses at bachelor's and master's degrees and further education of social workers and nurses are characterized. Training social workers and nurses to work with vulnerable populations in Slovakia is a key aspect in the provision of social and medical care. These specialists play a key role in supporting individuals, families, and communities who find themselves in difficult life circumstances. Education should reflect the current needs of society and the dynamics of vulnerable groups so that professionals can respond adequately to their individual needs. This includes not only technical but also ethical and cultural skills that are essential for working in a diverse and multicultural environment.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76373
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:2025 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 1(56)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.