Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76392
Назва: Трансформаційні компетентності як орієнтири шкільної освіти 2030
Інші назви: Transformational competences as guidelines for school education 2030
Автори: Смагін, Ігор Іванович
Смагіна, Таїса Миколаївна
Ключові слова: компетентності, ключові компетентності, трансформаційні компетентності, державні освітні стандарти, competencies, key competencies, transformational competencies, state educational standards
Дата публікації: 2025
Видавництво: Вид-во УжНУ "Говерла"
Бібліографічний опис: Смагін, І. І. Трансформаційні компетентності як орієнтири шкільної освіти 2030 / І. І. Смагін, Т. М. Смагіна // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: О. Бартош (голов. ред.), І. Козубовська, та ін. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2025. –Вип. 1 (56). – С. 211–216. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 215 (8 назв)
Серія/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Короткий огляд (реферат): У 2015 році Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) ініціювала проєкт «Освіта 2030», орієнтований на оновлення переліку компетентностей, необхідних сучасним випускникам для успішного життя. Ця ініціатива знаменувала концептуальний зсув: ключові компетентності перестали розглядатися як кінцева мета освіти, натомість було висунуто ідею трансформаційних компетентностей. Вони не лише допомагають учням адаптуватися до змін, а й надають інструменти для активного впливу на власне майбутнє, сприяючи як особистісному розвитку, так і суспільному добробуту. У статті на основі аналізу наукових джерел, освітніх документів та рекомендацій ОЕСР розкривається сутність трансформаційних компетентностей і обґрунтовується їхня необхідність для вдосконалення державних освітніх стандартів України. Автори роблять висновок, що інтеграція трансформаційних компетентностей у шкільну освіту є ключовим кроком для формування відповідальних громадян і забезпечення успішної самореалізації українських учнів у динамічному світі.
Modern educational priorities have undergone significant changes, focusing on the formation of citizens capable of adaptation, creativity, innovation, openness, tolerance, and independent learning throughout life. Today, many countries strive to educate individuals who can take responsibility for their own decisions and actions in different roles ‒ as students, parents, teachers, managers, employees or employers. In this context, there is a need to understand and define the concept of transformational competencies. In 2015, the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) launched the Education 2030 project, aimed at updating the set of competencies necessary for modern graduates to lead successful lives. This initiative marked a conceptual shift: key competencies were no longer seen as the ultimate goal of education but were instead expanded into the idea of transformative competencies. These competencies not only help students adapt to change but also equip them with the tools to shape their future, contributing to both personal development and societal well-being. This article, based on an analysis of scientific literature, educational documents, and OECD recommendations, explores the essence of transformative competencies and justifies their necessity for improving Ukraine’s national educational standards. The authors conclude that integrating transformative competencies into school education is a crucial step in preparing Ukrainian students for responsible citizenship and successful self-realization in a dynamic world. The current domestic orientation towards the formation and development of key competencies, as defined in educational standards for general secondary education, needs to be reconsidered. The result of schoolwork should be oriented towards the development of transformational competencies.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76392
ISSN: 2524-0609
Розташовується у зібраннях:2025 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 1(56)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ТРАНСФОРМАЦІЙНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЯК ОРІЄНТИРИ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ.pdf425.49 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.