Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76399
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Товканець, Оксана Сергіївна | - |
dc.contributor.author | Зубик, Сергій Олександрович | - |
dc.date.accessioned | 2025-08-15T14:13:33Z | - |
dc.date.available | 2025-08-15T14:13:33Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Товканець, О. С. Психолого-педагогічні особливості застосування ІКТ у підготовці фахівців з телекомунікацій / О. С. Товканець, С. О. Зубик // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: О. Бартош (голов. ред.), І. Козубовська, та ін. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2025. –Вип. 1 (56). – С. 250–254. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 253–254 (11 назв) | uk |
dc.identifier.issn | 2524-0609 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/76399 | - |
dc.description.abstract | Процес інформатизації освіти актуалізує розробку підходів до використання потенціалу ІКТ для розвитку особистості студентів, підвищення рівня креативності їх мислення, формування умінь розробляти стратегію пошуку рішення як навчальних, так і практичних завдань. Мета статті: теоретично обгрунтувати психолого-педагогічні особливості застосування ІКТ у підготовці фахівців з телекомунікацій. Використано методи дослідження: бібліографічний аналіз – з метою виявлення наукової педагогічної та психологічної літератури з проблем застосування ІКТ в освітній діяльності; порівняння існуючих підходів до використання ІКТ у вищій освіті для виявлення психологічних особливостей особистості та можливостей використання інноваційних освітніх методик і досвіду найкращих практик та інші. В статті обгрунтовано педагогічні умови застосування ІКТ у підготовці фахівців з телекомунікацій. Виокремлено психолого-педагогічні особливості застосування ІКТ у підготовці фахівців з телекомунікацій: врахування в системі організації навчання освітніх потреб, інтересів, ставлення особистості майбутнього фахівця телекомунікаційної сфери та когнітивного стилю здобувачів освіти, тобто індивідуальних особливостей мислення, які визначають, як людина сприймає, обробляє та використовує інформацію. Зроблено висновок, що з допомогою ІКТ вирішуються такі дидактичні завдання, як удосконалення організації викладання, підвищення продуктивності самопідготовки здобувачів освіти; прискорення доступу до досягнень педагогічної практики; посилення мотивації здобувачів освіти до навчання; можливість залучення їх до дослідницької діяльності; забезпечення гнучкості процесу навчання. | uk |
dc.description.abstract | The process of informatization of education actualizes the development of approaches to using the potential of ICT for the development of students' personality, increasing the level of creativity of their thinking, and forming the skills to develop a strategy for finding solutions to both educational and practical tasks. The purpose of the article: to theoretically substantiate the psychological and pedagogical features of the use of ICT in the training of telecommunications specialists. The following scientific research methods were applied: bibliographic analysis: comparison of existing approaches to the use of ICT in higher education; synthesis of analysis results; generalization method. The pedagogical conditions for the use of ICTs in the training of telecommunications technology specialists are highlighted: taking into account the educational needs, interests, attitudes of the personality of the future telecommunications specialist and the peculiarities of the cognitive style of students, that is, individual characteristics of thinking that are crucial for a person in the perception, processing and use of information. It is emphasized that the main task of organizing training, taking into account the cognitive style of students, is to change the profile and take into account the level of stylistic manifestations of students. In solving it, the teacher should not only create a comfortable learning situation but also develop opportunities, expand the range of ways of learning information, and improve their adaptation in the world around them, not just in the learning situation. It was concluded that ICTs provide wide access to educational, methodological, and scientific information, the organization of operational consulting assistance, modeling of scientific and research activities, and conducting virtual training sessions (seminars, lectures) in real time. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.publisher | Вид-во УжНУ "Говерла" | uk |
dc.relation.ispartofseries | Педагогіка. Соціальна робота; | - |
dc.subject | вища освіта | uk |
dc.subject | застосування ІКТ в освіті | uk |
dc.subject | методи навчання | uk |
dc.subject | майбутні фахівці з телекомунікацій | uk |
dc.subject | організаційні форми навчальної діяльності | uk |
dc.subject | higher education | uk |
dc.subject | application of ICT in education | uk |
dc.subject | teaching methods | uk |
dc.subject | future telecommunications specialists | uk |
dc.subject | organisational forms of educational activity | uk |
dc.title | Психолого-педагогічні особливості застосування ІКТ у підготовці фахівців з телекомунікацій | uk |
dc.title.alternative | Psychological and pedagogical peculiarities of ICT application in the training of telecommunications specialists | uk |
dc.type | Text | uk |
dc.pubType | Стаття | uk |
Appears in Collections: | 2025 / Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. Випуск 1(56) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ.pdf | 367.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.