Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/8101
Title: Електоральна комунікація за допомогою ЗМІ: проблема ефективності в українських умовах
Other Titles: Electoral communication by means of mass-media: the problem of effectiveness in Ukraine
Authors: Колесников, О.
Issue Date: 2010
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Колесников, О. Електоральна комунікація за допомогою ЗМІ: проблема ефективності в українських умовах [Текст] / О. Колесников // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Політологія. Соціологія. Філософія / редкол.: М. Вегеш (гол. ред.), В. Андрущенко, О. Бабкіна та ін. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2010. – Вип. 14. – С. 87–90. – Бібліогр.: с. 89–90 (25 назв).
Series/Report no.: Політологія. Соціологія. Філософія;
Abstract: The body of the article goes on to discuss the experience and peculiarities of establishing the electoral communication by means of mass-media in previous Ukrainian election campaigns and includes suggestions how to increase the effectiveness of this process in the upcoming elections. The author makes a conclusion, that starting with the parliamentary elections of 2002 in Ukraine the effectiveness decline of media impact and the influence of many manipulation technologies are under study. In these conditions participants of elections have to take into consideration technologies of direct communication with the voters and remove the accent of electoral communication from technologies of political advertising to public relations technologies.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/8101
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Політологія. Соціологія. Філософія Випуск 14 - 2010

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЕЛЕКТОРАЛЬНА КОМУНІКАЦІЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ЗМІ.pdf248.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.