Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/8346
Title: Дослідження впливу стресових чинників навчального процесу на формування показників артеріального тиску в дітей шкільного віку
Other Titles: Investigation of the educational process stress factors influence on the blood pressure formation in school age children
Authors: Рубцова, Єлізавета Іллівна
Грицищук, Тетяна Петрівна
Keywords: артеріальний тиск, школярі, навчальний процес, стрес
Issue Date: 12-Apr-2016
Series/Report no.: Україна. Здоров’я нації.;2016
№ 1–2 (37–38);
Abstract: Є.І. Рубцова, Т.П. Грицищук Дослідження впливу стресових чинників навчального процесу на формування показників артеріального тиску в дітей шкільного віку Мета – дослідити вікові особливості артеріального тиску в дітей шкільного віку та вплив стресових чинників навчального процесу на формування показників артеріального тиску. Матеріали та методи. Обстежено 402 дітей різних вікових груп школярів загальноосвітньої школи та школи-інтернату. Проведено вимірювання артеріального тиску в період написання підсумкових контрольних робіт до та після занять у школі, анкетування. Результати та висновки. Виявлено вірогідно відмінні показники до і після стресового навантаження в школі залежно від віку, статі та соціального статусу в віковій групі 15–17 років. У загальноосвітній школі артеріальна гіпертензія достовірно частіше реєструвалася до уроків у дівчаток, а після занять – у хлопчиків, що вказало на статеві відмінності в реакції вегетативної нервової системи на стресові навчальні навантаження. Не відмічено достовірної різниці в показниках систолічного та діастолічного артеріального тиску до та після занять серед учнів школи-інтернату. Ключові слова: артеріальний тиск, школярі, навчальний процес, стрес.
Description: Investigation of the educational process stress factors influence on the blood pressure formation in school age children Ye.I. Rubtsova, T.P. Gritsischuk SHEI «Uzhgorod National University», Uzhgorod, Ukraine Purpose – to estimate the age characteristics of blood pressure in school age children and influence of the stress factors of the educational process on them. Materials and methods. The study included 402 children of different age groups of general and boarding schools. Measurement of blood pressure and survey with questionnaires was conducted at the time of writing final examinations before and after school. Results and conclusions. There were significant differences in the indicators of blood pressure of pupils before and after the stress load at school, depending on the age, sex and social status in the age group 15-17 years. Arterial hypertension was significantly more frequently recorded in general school children: in girls – before lessons and in boys – after them, which indicates the sex differences in the autonomic nervous system response to the study load. There was found no significant difference between systolic and diastolic blood pressure before and after lessons among the boarding pupils. Key words: blood pressure, school age children, the learning process, stress.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/8346
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри терапії та сімейної медицини

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rubtsova.pdf6.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.