Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/9830
Title: TRAINING OF FUITURE TEACHERS TO THE FORMATION OF INTER-ETHIC TOLERANCE AMONG STUDENTS OF SECONDARY SCHOOLS
Authors: Zaliesova, Irina
Keywords: технології навчання, метод проектного на- вчання, майбутні вчителі, міжнаціональна толерантність, учні загальноосвітніх шкіл, technology training method proektnogo training future teachers, ethnic tolerance, students in secondary schools
Issue Date: 2014
Publisher: ДВНЗ "УжНУ"
Citation: Міжнародний науковий вісник: збірник наукових праць /ред. кол. І.В.Артьомов (голова) та ін. – Ужгород: ДВНЗ «УжНУ», 2014. – Вип. 2(9). – C. 343-347.
Series/Report no.: Міжнародний науковий вісник;2 (9)
Abstract: У статті розглядаються технології навчання, які є ефективними у підготовці майбутніх вчителів до формування міжнаціональної толерантності учнів в умовах ВНЗ. Доведено, що надбання практичного досвіду майбутніх учителів з виховання міжнаціональної толерантності в учнів може здійснюватись шляхом використання методу проектного навчання.
Тhe article deals with learning technologies that are effective in preparing future teachers for the formation of interethnic tolerance of students in a university. It is proved that the obtaining practical experience of future teachers to educate students in interethnic tolerance maybe performed by using the method proektnogo training.
Description: The issues related to the reform of higher education in Ukraine and its integration into the European educational space in the context of the Law of Ukraine "On Higher Education" are covered in the collection of scientific works.
Type: Text
Publication type: Тези до статті
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/9830
ISSN: 2218-5348
Appears in Collections:Наукові публікації (ННІ євроінтеграційних досліджень)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
38.pdf270.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.