Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10348
Title: Сутність і зміст понять “інтеграція” та “інтеграційне заняття”
Authors: Бабенко, Андрій Леонідович
Keywords: інтеграційні процеси, інтеграція, інтегрований урок, інтеграційні заняття
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Бабенко, А. Л. Сутність і зміст понять "інтеграція" та "інтеграційне заняття" [Текст] / А. Л. Бабенко // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 9–12. – Бібліогр.: с. 11 (17 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті систематизується, теоретично узагальнюється та уточнюється система понять і термінів, які використовуються при розробці проблеми інтеграції в освіті. Розкриваються різні підходи до розуміння сутності поняття “інтеграція” та відображаються основні тлумачення цього терміну у довідникових, словниково-енциклопедичних і педагогічних виданнях, наукових дослідженнях. Уточнюється, розширюється й поглиблюється зміст поняття “інтеграційні заняття”, визначаються сутнісні їхні характеристики, відмінності від традиційних занять.
Modern stage of development of education integration acquires especially important value. Integration of educational material must become strategic direction of updating the process of studies from different disciplines. Such approach is instrumental in activation of perception of material, achievement of synthetic and integrity of knowledges. In the article the system of concep ts and terms has been systematized, which are used for the development of problem of integration in education. Different concepts to understand the essence of concept “integration” have been provided. Basic interpretations of this term have been represented in a reference book, dictionary-encyclopedic and pedagogical editions, scienti fi c researches. Speci fi city of computer-integrated forms Серія “ Педагогіка , соціальна робота “. Випуск 37. 11 of conducting lesson are explained both at primary and higher levels of school and their difference from lessons with intersubj ect copulas. The content of concept “integration lesson” has been speci fi ed, as well as the essence, basic charcteristics, differences from traditional lessons.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10348
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.