Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10399
Title: Висвітлення еволюції поглядів на сталий суспільний розвиток в історії світової наукової думки
Authors: Кабусь, Наталя Дмитрівна
Keywords: розвиток, сталий розвиток, людина, суспільство, мислителі, концепції, соціальний педагог
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Кабусь, Н. Д. Висвітлення еволюції поглядів на сталий суспільний розвиток в історії світової наукової думки [Текст] / Н. Д. Кабусь // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 67–70. – Бібліогр.: с. 70 (7 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Статтю присвячено висвітленню еволюції системи поглядів на сталий суспільний розвиток в історії світової наукової думки . На підґрунті аналізу ідей відомих мисли - телів виявлено основні умови та закономірності стабіль - ного прогресивного розвитку суспільства . Підкреслено , що їх глибоке осмислення є особливо важливим для соці - ального педагога як спеціаліста з соціального виховання , котрий , працюючи з представниками різних соціальних груп , має значні можливості та потенціал для поліпшен - ня стану соціальної складової сучасної цивілізації .
The article is devoted to exploration of the evolution of the views on society sustainable development in the history of the world scienti fi c thought. Based on the analysis of progressive ideas of famous philosophers the basic conditions of stable progressive development of society are identi fi ed. They are: life under the laws of the universe, the steady improvement of the individual, increasing its spirituality and culture, gaining wisdom, harmony and integrity. Another important conditions are th e improvement of relations, ways of interacting person with other people and the environment; comprehending responsibility for individual contribution to the process of social transformation; realizing solidarity, internal consolidation as the main requi rements for social communities, fundamental resource that provides sustainable progressive development of society. It is emphasized that deep understanding of these ideas is important for social teacher as a specialist in the fi eld of social education, who works with representatives of different social groups. Further research will be focused on the development of the system of future so cial pedagogues training to the implementation of the strategy of sustainable development during social education.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10399
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.