Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10399
Название: Висвітлення еволюції поглядів на сталий суспільний розвиток в історії світової наукової думки
Авторы: Кабусь, Наталя Дмитрівна
Ключевые слова: розвиток, сталий розвиток, людина, суспільство, мислителі, концепції, соціальний педагог
Дата публикации: 2015
Издательство: Видавництво УжНУ «Говерла»
Библиографическое описание: Кабусь, Н. Д. Висвітлення еволюції поглядів на сталий суспільний розвиток в історії світової наукової думки [Текст] / Н. Д. Кабусь // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 37. – С. 67–70. – Бібліогр.: с. 70 (7 назв).
Серия/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Краткий осмотр (реферат): Статтю присвячено висвітленню еволюції системи поглядів на сталий суспільний розвиток в історії світової наукової думки . На підґрунті аналізу ідей відомих мисли - телів виявлено основні умови та закономірності стабіль - ного прогресивного розвитку суспільства . Підкреслено , що їх глибоке осмислення є особливо важливим для соці - ального педагога як спеціаліста з соціального виховання , котрий , працюючи з представниками різних соціальних груп , має значні можливості та потенціал для поліпшен - ня стану соціальної складової сучасної цивілізації .
The article is devoted to exploration of the evolution of the views on society sustainable development in the history of the world scienti fi c thought. Based on the analysis of progressive ideas of famous philosophers the basic conditions of stable progressive development of society are identi fi ed. They are: life under the laws of the universe, the steady improvement of the individual, increasing its spirituality and culture, gaining wisdom, harmony and integrity. Another important conditions are th e improvement of relations, ways of interacting person with other people and the environment; comprehending responsibility for individual contribution to the process of social transformation; realizing solidarity, internal consolidation as the main requi rements for social communities, fundamental resource that provides sustainable progressive development of society. It is emphasized that deep understanding of these ideas is important for social teacher as a specialist in the fi eld of social education, who works with representatives of different social groups. Further research will be focused on the development of the system of future so cial pedagogues training to the implementation of the strategy of sustainable development during social education.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10399
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 37 - 2015



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.