Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10817
Назва: Методичний підхід до оцінювання автомобільного ринку в Україні
Інші назви: Methodological approach to evaluation of Ukrainian car market
Автори: Рифяк, Р.Р.
Ключові слова: ринок автомобілів, внутрішній ринок, динаміка розвитку, монополізація, методичний підхід
Дата публікації: 2016
Видавництво: Видавництво УжНУ "Говерла"
Бібліографічний опис: Рифяк, Р. Р. Методичний підхід до оцінювання автомобільного ринку в Україні [Текст] / Р. Р. Рифяк // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Економіка / редкол.: В.П. Мікловда (гол. ред.), В.І. Ярема , Н.Н. Пойда-Носик та інші. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1(47). Том 1. – С. 266–271. – Бібліогр.: с. 271 (7 назв).
Серія/номер: Економіка;
Короткий огляд (реферат): В статті здійснено діагностику структури та динаміки розвитку ринку автомобілів України впродовж 2010-2014 рр. Запропоновано методичний підхід, який передбачає визначення динаміки розвитку автомобільного ринку в розрізі автомобільних марок; оцінку структури роздрібного продажу автомобілів у регіональному зрізі; визначення рівня монополізації та концентрації на автомобільному ринку; визначення частки сукупних продажів автомобілів в Україні, що показує монопольність ринку; визначення рівня конкурентоспроможності на автомобільному ринку України. Практична реалізація даного методичного підходу дозволила встановити, що ринок автомобілів в Україні перебуває на стадії уповільнення темпів розвитку. Це насамперед відобразилося на кількості продажів автомобілів. За досліджуваний період на внутрішньому товарному ринку відбулась зміна пріоритетів споживачів з дешевих автомобілів до більш якісних, про що свідчить ТОП-5 продажів у 2015 р. Позитивом є і те, що ринок автомобілів в Україні є не монопольний, а конкурентний. Ключові слова: ринок автомобілів, внутрішній ринок, динаміка розвитку, монополізація, методичний підхід.
In the article methodical approach to analyzing of Ukrainian car market and its practical implementation, identifying the main trends and factors of car market functioning in post-crisis period are worked out. Exploring the development of the car market, it is important to choose a methodical approach to its assessment. In modern economic literature there are many indicators and criteria for analyzing of the car market evaluation. The research methods are used for determination of weak and strong points of the car market and made possible to find new ways of its development. The research of the car market of Ukraine held the following stages: determining the dynamics of the car market in the context of car brands; assessment of car retail in regions; determination of the monopolization level and concentration on the car market, on the base of index Herfindahl-Hirschman; estimation of the level of monopolization of car market, using the method of calculation of the proportion of fixed quantities of goods such as cars; determining of competitiveness level in the car market of Ukraine on the basis of a comparison of the ranks of car brands in the domestic market through Rozenblut factor. In the article the diagnosis of the structure and dynamics of the car market of Ukraine during 2010-2014 is provided. The practical implementation of the proposed methodological approach is carried out. It is shown that the car market in Ukraine is in the process of slowing down. This is primarily reflected in the number of car sales. Over the period the domestic commodity market has changed priorities of consumers from cheap cars to higher quality. Assessment of car sales in regional markets showed that in 2014 the leading regions in terms of retail sales cars were Volyn region and Kyiv, which accounted for 18.9% and 16.8% of total retail sales of cars Ukraine respectively. Positive aspect is the fact that the car market in Ukraine is competitive. The results of the research may be used as the basis for the determination of areas of car market stabilization and its further development in the future. Keywords: car market, domestic market development dynamics, monopolization, methodical approach.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/10817
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Серія: Економіка. Випуск 1 (47) Том 1 - 2016



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.