Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11167
Title: Оцінка якості екологічної освіти і виховання учнів у сільській та міській початковій школі
Other Titles: Quality assessment ecological education of students in rural and urban primary school
Authors: Роман, Людмила Юріївна
Чундак, Степан Юрійович
Баришева, Т.Є.
Keywords: екологічна освіта, початкова школа, якість освіти, екологічна культура
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Роман, Л. Ю. Оцінка якості екологічної освіти і виховання учнів у сільській та міській початковій школі [Текст] / Л. Ю. Роман, С. Ю. Чундак, Т. Є. Баришева // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Хімія / редкол.: С.Ю. Чундак (голова), І.Є. Барчій, С.М. Сухарев, В.Г. Лендєл та ін. – Ужгород : Говерла, 2015. – Вип. 1 (33). – C. 88–92. – Бібліогр.: с. 91–92 (26 назв).
Series/Report no.: Хімія;
Abstract: Мета даної роботи: порівняльна оцінка якості екологічного виховання та освіти учнів початкової школи міської та сільської місцевості на прикладі Кам’яницької ЗОШ І-ІІI ступенів та Ужгородської ЗОШ № 15.
The quality assessment of environmental education of primary school urban and rural areas have been studied. The complex of tests that can determine the level of younger pupils basic ecological knowledge was developed. Test items were directed on development of practical skills and abilities formed on the lessons of natural science and extracurricular environmental education. The level of environmental awareness of 7-9 year pupils knowledge has been assessed using questionnaire survey for groups of 2nd, 3rd and 4th grade pupils at Kam'yanytsya school and Uzhhorod school № 15. A higher level of environmental culture of rural schools pupils was found. It was established that the environmental education of primary school children formed more under the influence of school. Participation of parents of pupils in urban school environmental education is minimal and sometimes is absent at all. Thus, environmental education primary school children should certainly be combined with environmental education. The nature should not be seen only from a utilitarian point of view during ecological education of younger schoolchildren. First of all, it is necessary to show children the uniqueness, beauty and versatility of nature and only then, that nature - the object of human consumption.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11167
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Хімія Випуск 1 (33) - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.