Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11397
Title: Врахування німецького досвіду професійної підготовки соціальних педагогів до правового захисту дитинства у вітчизняних умовах
Other Titles: Considering the german experience of professional training of social pedagogues to childhood protection in domestic conditions
Authors: Гриник, Ігор Миронович
Keywords: соціальний педагог, професійна підготовка соціальних педагогів, соціально-педагогічна освіта, правовий захист дитинства, правова компетентність соціального педагога
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Гриник, І. М. Врахування німецького досвіду професійної підготовки соціальних педагогів до правового захисту дитинства у вітчизняних умовах [Текст] / І. М. Гриник // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 46–48. – Бібліогр. : с. 47–48 (5 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Стаття присвячена проблемі професійної підготовки соціальних педагогів до правового захисту дитинства. З’ясовано, що пошуки шляхів удосконалення професійної підготовки соціальних педагогів до захисту прав дитини в Україні актуалізують необхідність осмислення зарубіжного досвіду підготовки фахівців соціальної сфери до охорони прав дітей, зокрема європейських країн. Доведена доцільність урахування німецького досвіду професійної підготовки соціальних педагогів/працівників до правового захисту дитинства у вітчизняних умовах, що вирізняється результативними підходами і прогресивними ідеями. Ключові слава: соціальний педагог, професійна підготовка соціальних педагогів, соціально-педагогічна освіта, правовий захист дитинства, правова компетентність соціального педагога.
The article is devoted to the problem of training of social pedagogues for the legal protection of children. It has been found out that the search for ways of improving the training of social pedagogues for child protection in Ukraine actualizes the necessity for understanding of international experience of training professionals for the social protection of children, including European countries. The necessity of taking into account of German experience of social workers/ pedagogues professional training for the legal protection of children in domestic conditions (that differs by effective approaches and progressive ideas) has been proved. The main achievements of Germany in this fi eld are: the creation of a coherent system of continuous professional legal education of future social pedagogues; interdisciplinary nature of training and orientation to specifi c targets for the protection of children's rights; appropriateness of training to the real situation; unity of theoretical and practical training, a high level of teaching within the educational process, etc. Key words: social pedagogue, professional training, social and pedagogical education, legal protection of children, legal competence of social pedagogue.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11397
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.