Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11441
Title: Креативний розвиток дітей дошкільного віку засобами театралізованих ігор
Other Titles: Creative development of children of preschool age by means of theatrical games
Authors: Єнгаличева, Ірина Віталіївна
Keywords: креативність, театралізовані ігри, режисерські ігри, ігри драматизації, театралізовані уміння
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Єнгаличева, І. В. Креативний розвиток дітей дошкільного віку засобами театралізованих ігор [Текст] / І. В. Єнгаличева // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 59–61. – Бібліогр. : с. 61 (13 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті досліджено особливості формування креативного розвитку дітей дошкільного віку засобами театралізованих ігор. Відповідно до цього з’ясовано сутність поняття «креативність»; розкрито ознаки креативності у дітей дошкільного віку; виокремлено види театралізованих ігор (режисерські ігри та ігри драматизації); визначено умови розвитку спеціальних театралізованих ігрових умінь (створення сприятливого середовища, дотримання етапів ігрової діяльності, залучення дітей до театральної культури, забезпечення взаємозв’язку театралізованої гри з іншими видами діяльності) та з’ясовано їх роль у розвитку креативних якостей дошкільників. Ключові слова: креативність, театралізовані ігри, режисерські ігри, ігри драматизації, театралізовані уміння.
The article explores the features of formation of creative development of preschool children by means of theatrical games. The essence of «creativity» concept has been revealed, as well as the signs of creativity in preschool children (sensitivity to problems, willingness to solve them on their own, openness to new ideas, interest in the unknown, the ability to approach problems from different perspectives; ability to solve new problems, to achieve unusual results, the ability to setting their own goals, the use of various forms of evidence, developed imagination, the ability to marvel at the ability to predict, anticipate, speculate). The author has determined types of theatrical games (director's games and dramatization) The conditions of theatrical special gaming skills have been defined (enabling environment, compliance phases of play, involving children in theatrical culture, providing interconnection theatrical play with other activities) and found their role in the development of creative skills of preschool children (opportunity to understand themselves, the world, develop skills of interaction with others, improve emotionally, intellectually, spiritually and physically; develop feeling, feelings, emotions, thinking, imagination, imagination, attention, memory, will, skills). Key words: creativity, theater games, directing games, dramatization and theater skills.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11441
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.