Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11494
Title: Філософсько-педагогічні ідеї у підготовці майбутніх учителів початкової школи до формування предметно-перетворювальної компетентності учнів
Other Titles: Philosophical-pedagogical ideas in preparation of future teachers of primary schools to the formation of subject-converting competence of pupils
Authors: Колесник, Наталія Євгенівна
Keywords: компетентність, предметно-перетворювальна компетентність, творчість, художня творчість, творча діяльність, підготовка до предметно- перетворювальної компетентності учнів
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: У статті висвітлено філософсько-педагогічні ідеї формування предметно-перетворювальної компетентності молодших школярів; проаналізовано поняття «компетентність», «предметно-перетворювальна компе- тентність», «творчість», «художня творчість», «творча діяльність», «підготовка до предметно-перетворю- вальної компетентності учнів». Виявлено, що підготовка майбутніх учителів початкової школи до формування предметно-перетворювальної компетентності учнів, як складова професійної освіти, потребує узгодження з фі- лософією освіти. Ключові слова: компетентність, предметно-перетворювальна компетентність, творчість, художня творчість, творча діяльність, підготовка до предметно- перетворювальної компетентності учнів.
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті висвітлено філософсько-педагогічні ідеї формування предметно-перетворювальної компетентності молодших школярів; проаналізовано поняття «компетентність», «предметно-перетворювальна компе- тентність», «творчість», «художня творчість», «творча діяльність», «підготовка до предметно-перетворю- вальної компетентності учнів». Виявлено, що підготовка майбутніх учителів початкової школи до формування предметно-перетворювальної компетентності учнів, як складова професійної освіти, потребує узгодження з фі- лософією освіти. Ключові слова: компетентність, предметно-перетворювальна компетентність, творчість, художня творчість, творча діяльність, підготовка до предметно- перетворювальної компетентності учнів.
The article has refl ected the philosophical and pedagogical ideas of formation of in-converting competence of junior schoolchildren. The author has analysed the following concepts :"competence", "subject-converting competence", "work", "artistic work", "creative activity", "preparation to the subject-converting competence of pupils". It has been found that preparation of future teachers of primary schools to the formation of subject-converting competence of pupils, as a constituent of professional education, needs the concordance with philosophy of education. In conditions of building an independent Ukrainian state whith changing socio-cultural context of education, the demand increases both: in theory and in methodical organization of pupils; in creating conditions for the development of professional knowledge and skills, experience and creative ways of transformation and adaptation to the subject-converting competence in higher education. Therefore important for our study is the study of professional skills of future teachers of primary school. In particular, the project activity requires students` acquiring of professional planning features of creative process of art design, modelling and simulation. Key words: competence, in-converting competence, work, artistic work, creative activity, preparation to the in-converting competence of children.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11494
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.