Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11558
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКорецька, Любов Олександрівна-
dc.date.accessioned2017-01-26T12:17:08Z-
dc.date.available2017-01-26T12:17:08Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationКорецька, Л. О. Підготовка учительських кадрів в умовах освітньо-виховного простору Півдня України другої половини ХІХ – початку ХХ століть [Текст] / Л. О. Корецька // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 96–99. – Бібліогр. : с. 98–99 (25 назв).uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11558-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано основне призначення діяльності соціального гуртожитку для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Розглянуто процес формування комунікативної компетентності вихованців; подано її компоненти та складові. Окреслено основні аспекти, що впливають на специфіку формування комунікативної компетентності: соціально-психологічні особливості вихованців; їх різновіковий склад; характер взаємостосунків та постійна зміна контингенту мікро- середовища мешканців соціального гуртожитку. Ключові слова: соціальний гуртожиток, компетентність, комунікація, комунікативна компетентність.uk
dc.description.abstractThe author of the article has analyzed the main purpose of a social hostel for orphans and children deprived of parental care, i.e. to provide temporary housing for the residents. In addition, the main purpose of the institution – social adaptation residents and formation of communicative competence of pupils has been defi ned. The author has examined the process of communicative competence of pupils: cognitive-regulatory, emotional, motivational, action-practical. The components of communicative competence are the following: knowledge of the rules of communication, decision rules of communication, compliance communication are considered there. The article contains the main aspects that infl uence the specifi city of communicative competence. The fi rst aspect is the incorporation of social and psychological characteristics of inmates of social coexistence. The second aspect is the incorporation of different age composition of pupils’ institution. The third aspect – is taking into account the nature of relationships inhabitants’ institutions. The fourth aspect – is a permanent change in contingent consideration micro residents of social coexistence. Key words: social hostel, competence, communication, communicative competence.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ «Говерла»uk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Соціальна робота;-
dc.subjectсоціальний гуртожитокuk
dc.subjectкомпетентністьuk
dc.subjectкомунікаціяuk
dc.subjectкомунікативна компетентністьuk
dc.titleФормування комунікативної компетентності у мешканців соціального гуртожитку для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклуванняuk
dc.title.alternativeTraining of teachers’ personnel in conditions of educational and educative space in the south of Ukraine in the second half of the XIX- the beginning of the XX centuriesen
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.