Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11587
Title: Реалізація особистісно-орієнтованого підходу в процесі використання інноваційних технологій фізичного виховання у ВНЗ
Other Titles: Realization of the self-oriented approach in the process of innovative technology of physical education usage at the high school
Authors: Олійник, Олег Миколайович
Сорокін, Юрій Сергійович
Тимошенко, Володимир Валерійович
Keywords: персоніфікація, диференціація, інноваційні технології, освітня політика, гуманізація, демократизація
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Олійник, О. М. Реалізація особистісно-орієнтованого підходу в процесі використання інноваційних технологій фізичного виховання у ВНЗ [Текст] / О. М. Олійник, Ю. С. Сорокін, В. В. Тимошенко // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2015. – Вип. 36. – С. 128–130. – Бібліогр. : с. 129–130 (6 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розглянуто необхідність орієнтації навчально-виховного процесу на кожного студента. Визначено, що індивідуальний підхід є запорукою ефективності педагогічного процесу, тому що він базується на тому, що будь-який освітній вплив здійснюється через призму індивідуальних особливостей кожного студента. Здійснення особистісно-орієнтованого підходу вимагає звернення психолого-педагогічної науки і практики до відомої ідеї персоніфікованого та диференційованого навчання, до розробки нових методів їх організації. Ключові слова: персоніфікація, диференціація, інноваційні технології, освітня політика, гуманізація, демократизація.
The article discusses the necessity of the educational process orientation for each student, it has actualized the problem of individual approach in organizing of self-oriented physical education. We have determined that an individual approach is the key to effi ciency the educational process, because it is based on the fact that any educational infl uence is made through the prism of the individual features of each student. It was established that the use of self-oriented approach to the education requires a treatment of psychological and pedagogical science and practice to the well-known idea of personalized and differentiated learning, to the development of new methods of their organization. At this stage of development of pedagogical science under the student-centered approach to education is advisable to understand gradual, systematic and complex assistance to students on the way to a highly cultured, harmonious development of moral and physical potential. But humanitarian orientation and a democratic approach in the selection of sport, motor activity in order to improve students’ physical also should have and a strict sequence of learning. Key words: personalization, differentiation, innovative technology, education policy, humanization, democratization.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11587
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.