Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11597
Title: Зміст і функції текстів для читання у навчальних посібниках елективних курсів з іноземних мов: лінгвокультурологічний контекст
Other Titles: The content and functions of the texts for reading of the elective courses in foreign languages: linguaculturological context
Authors: Редько, Валерій Григорович
Басай, Олег Вікторович
Keywords: зміст, функції текстів для читання, елективні курси, іноземні мови
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Редько, В. Г. Зміст і функції текстів для читання у навчальних посібниках елективних курсів з іноземних мов: лінговокультурологічний контекст [Текст] / В. Г. Редько, О. В. Басай // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 154–159. – Бібліогр. : с. 158 (17 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті автори розглядають методологічні засади визначення змісту і функцій текстів для читання у навчальних посібниках елективних курсів з іноземних мов для учнів старшої школи. Свої погляди вони ґрунтують на домінувальних у сучасній шкільній іншомовній освіті компетентнісному, комунікативно-діяльнісному, особистісно орієнтованому і культурологічному підходах. Обгрунтовуються принципи добору і функції текстів у навчальному процесі. Ключові слова: зміст, функції текстів для читання, елективні курси, іноземні мови
In the article, the authors observe the methodological fundamentals for define the content and functions of the texts for reading in the elective courses in foreign languages for the high schoolchildren. The basis for their views are the competence-based, the communicative activity, the personality-oriented and the cultorological approaches that are dominating in the modern school education in foreign languages. The features and content to determine the function of the texts in textbooks of elective courses in foreign languages have been considered. The principles of selection and criteria of evaluation of semantic and functional quality have been described according to competence, communicative and active, learner-centered and cultural approaches to learning that dominate the modern school foreign language education. The authors have characterised the content and functions of the text of text-books on elective courses in foreign languages for high school pupils. Key words: elective courses, foreign languages, content, functions, texts for reading
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11597
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.