Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11660
Title: Проблема наступності у вихованні моральних цінностей дошкільників і молодших школярів
Other Titles: The problem of moral values upbringing of preschool and schoolchildren
Authors: Федорова, Марія Анатоліївна
Keywords: наступність, принцип наступності у вихованні, рівні наступності, аспекти наступності
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Федорова, М. А. Проблема наступності у вихованні моральних цінностей дошкільників і молодших школярів [Текст] / М. А. Федорова // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 189–191. – Бібліогр. : с. 191 (10 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті розглянуто розуміння сутності і змісту поняття "наступність" у філософії, психології, педагогіці. Проаналізовано складові та рівні наступності, які виділяються у науковій літературі. Виділено причини, що ускладнюють реалізацію принципу наступності між дошкільною та початковою шкільною освітою. Автором запропоновано власний підхід до виділення рівнів та їх змістового наповнення при розв'язанні проблеми наступності. Ключові слова: наступність, принцип наступності у вихованні, рівні наступності, аспекти наступності.
The article highlights the nature and the content of the word "continuity" in philosophy, psychology and pedagogics.The problem of continuity in phylosophy is considered to be in the context in the context o the relationship between phases and stages of development and expresses in terms of the preservation of certain characteristics of the process. Continuity in pedagogigs is seen as a characteristic of an individual where the periods of its formation are successive. Continuity is an important education principle in pedagogics. It ensures the intergrity of a pedagogical process and is a condition for the implementation of other principles. Components and levels of the principle of continuity, which are allocated in the scientifi c literature are analyzed. The reasons that impede the implementation of the principle of continuity between pre-school and primary school education are highlighted. The author suggests his own approach to choosing levels and their substantive content in the determination of problems of continuity. Personal level is intended to direct the educational process on the formation of moral values of a child and children's group as a whole. Pedagogical level requires the coordination of all components of educational process. Management level is responsible for all the subsystems of the institution. Key words: continuity, the principle of continuity in education, levels of continuity, continuity aspects.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11660
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.