Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11670
Title: Вивчення освітніх систем країн навчання іноземних студентів як фактор підвищення ефективності їх адаптації у ВНЗ України
Other Titles: The study of educational systems of foreign students as a factor of increasing the efficiency of their adaptation in universities of Ukraine
Authors: Зінонос, Наталя Олексіївна
Keywords: адаптація іноземних студентів в українських вузах, довузівська підготовка, освітні системи країн Африки, структури освіти
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Зінонос, Н. О. Вивчення освітніх систем країн навчання іноземних студентів як фактор підвищення ефективності їх адаптації у ВНЗ України [Текст] / Н. О. Зінонос // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 68–71. – Бібліогр.: с. 71 (2 назви).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Стаття присвячена аналізу освітніх систем деяких африканських країн, з яких на навчання до України приїздять іноземні студенти. Проведено порівняльний аналіз системи середньої освіти нашої країни та системи шкільної освіти Камеруну. Виявлено особливості побудови освітніх систем країн Африки; на основі зіставлення з національною системою, визначено відмінності систем середньої освіти. Результати дослідження повинні допомогти викладачам підготовчих відділень вітчизняних ВНЗ спрямувати роботу на підвищення ефективності адаптації іноземних студентів до освітнього середовища обраного ними вузу. Ключові слова: адаптація іноземних студентів в українських вузах, довузівська підготовка, освітні системи країн Африки, структури освіти.
This article analyzes the educational systems of some African countries the foreign students come from to study in Ukraine. The text is focused on a comparative analysis of secondary education in our country and school system of Cameroon, which has developed under the influence of the British and French educational systems. The revealed features should help to prepare departments’ teachers of local universities to improve the efficiency of foreign students’ adaptation to educational environment of their chosen university. The research focus: to conduct a theoretical analysis of school education in the African region. The goals: 1) to analyze the condition of school training in Africa, 2) consider the structure of the school system as an example of African countries of Cameroon, 3) to compare the structure of the school system in Ukraine and the countries where foreign students were pre-trained. Object of study: education systems in Africa. Subject of study: the structure of secondary education in the countries of the African continent. The research methods: the study of materials and documents on the problems of evaluating the education quality, the structure of the existing educational system. The results: revealed features of educational systems in Africa; defined differences of schooling based on a comparison with the national system. The main conclusions and recommendations: The data show that the short time faculty training of foreign students will take place more effectively if teachers of preparatory department will have an idea about level of training that students receive at home on a particular subject, particularly in the disciplines of natural sciences and mathematics cycle. As the system develops international educational relations, it is definitely important to study the educational systems of foreign students, summarizing their experience and use it in practice, faculty training. Key words: foreign students’ adaptation to universities in Ukraine, pre-training, educational systems of some African countries, structure of secondary education.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11670
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.