Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11713
Title: Педагогічні умови системи професійного становлення майбутніх тренерів-викладачів у процесі фахової підготовки
Other Titles: Pedagogical conditions for the future coaches-instructors’ career formation system in the process of professional training
Authors: Павлюк, Євген Олександрович
Keywords: педагогічні умови, професійне становлення, фахова підготовка,, майбутній тренер-викладач
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Павлюк, Є. О. Педагогічні умови системи професійного становлення майбутніх тренерів-викладачів у процесі фахової підготовки [Текст] / Є. О. Павлюк // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 35. – С. 128–131. – Бібліогр.: с. 130–131 (11 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті обґрунтовано педагогічні умови системи професійного становлення майбутніх тренерів-викладачів у процесі фахової підготовки, які передбачають оптимізацію навчально-пізнавальної діяльності студентів, що фактично є основою їхнього професійного становлення у ВНЗ. Багатоаспектне вивчення проблеми професійного становлення майбутніх фахівців у вищому навчальному закладі дали змогу визначити педагогічні умови системи професійного становлення майбутніх тренерів-викладачів у процесі фахової підготовки. Ключові слова: педагогічні умови, професійне становлення, фахова підготовка, майбутній тренер-викладач.
Pedagogical conditions for the future coaches-instructors’ career formation system in the process of professional training have been grounded in the article. The defined pedagogical conditions are aimed at providing optimization of students’ teaching and learning activities, which are virtually the basis of their career formation in higher educational establishment. The aim of the article is to identify and validate the pedagogical conditions for the future coaches-instructors’ career formation system in the process of professional training. The multifold study of the problem of the future coaches-instructors’ career formation in the process of professional training in the higher educational establishment, defining the essential characteristics of the leading institutions of professional competence and analysis of actual practice of their functioning regarding students and modern coaches-instructors made it possible to determine the pedagogical conditions for the future coaches-instructors’ career formation system in the process of professional training to the full extent. The general didactic principles were adhered to for the determination of the optimal conditions for the future coaches-instructors’ career formation in the process of professional training by means of innovative technologies. Key words: pedagogical conditions, career formation, professional training, future coach-instructor.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11713
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 35 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.