Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/12991
Title: The features of cluster analysis for market segmentation
Other Titles: Особливості застосування кластерного аналізу для сегментації ринку
Authors: Sterina, E. V.
Keywords: cluster, cluster analysis, segmentation, marketing research, market
Issue Date: 2016
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Sterina, E. V. The features of cluster analysis for market segmentation [Текст] / E. V. Sterina // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Cерія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / голов. ред. М.М. Палінчак. – Ужгород: Гельветика, 2016. – Вип. 7. Ч. 3. – С. 115–117. – Бібліогр.: с. 117 (11 назв).
Series/Report no.: Міжнародні економічні відносини та світове господарство;
Abstract: Were considered the problems and peculiarities of application of cluster analysis in the segmentation of the market, namely in marketing research. Outlined the main advantages and disadvantages of cluster analysis, as well as the intended use of this type of analysis of the market environment. Key words: cluster, cluster analysis, segmentation, marketing research, market.
Розглянуто проблеми та особливості застосування кластерного аналізу в сегментації ринку, зокрема, в маркетингових дослідженнях. Визначено основні переваги та недоліки кластерного аналізу, а також цілі використання цього аналізу ринкового середовища. Ключові слова: кластер, кластерний аналіз, сегментація, маркетингові дослідження, ринок.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/12991
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 7 Частина 3 - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THE FEATURES OF CLUSTER ANALYSIS FOR MARKET SEGMENTATION.pdf302.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.