Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13062
Название: Соціально-педагогічний супровід соціалізації молодшого школяра: змістовний аспект
Другие названия: Social and pedagogical support of junior student socialization: content aspect
Авторы: Бадер, Світлана Олександрівна
Ключевые слова: соціальний супровід, соціально-педагогічний супровід, соціалізація, молодші школярі, соціальна компетентність
Дата публикации: 2016
Издательство: Видавництво УжНУ "Говерла"
Библиографическое описание: Бадер, С. О. Соціально-педагогічний супровід соціалізації молодшого школяра : змістовний аспект [Текст] / С. О. Бадер // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 23–26. – Бібліогр.: с. 25 (8 назв).
Серия/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Краткий осмотр (реферат): У статті проаналізовано змістовний аспект технології соціально-педагогічного супроводу соціалізації молодшого школяра. Визначено сутність понять «соціалізація», «соціально-педагогічний супровід соціалі- зації». Охарактеризовано провідні принципи, умови, етапи технології соціально-педагогічного супроводу со- ціалізації молодшого школяра. Доведено, що означена технологія сприяє формуванню соціальної компетент- ності дитини молодшого шкільного віку. Ключові слова: соціальний супровід, соціально-педагогічний супровід, соціалізація, молодші школярі, соціальна компетентність.
The content aspect of social and pedagogical technology support of junior student socialization is analyzed. The essence of concept «socialization» is considered, which is discussed in the context of subject-subject approach and represents the acquisition of social experience on the one hand, and the manifestation of their individuality on the other hand. The author has analyzed the basic principles, conditions and stages of social and pedagogical support technology of junior pupils. The basic principles of the technology are: personal orientation, the personification of the support, consent of the child to support, immersion in real-life situations etc. The main stages of social and pedagogical support have been efined: problematization phase (definition of the difficulties encountered in the child, the reasons that caused them, formulation of the problem); prospect of variability stage (search for solutions to the problem, determine the degree of inclusion of the teacher in her decision); a practice-activity stage (joint actions of the teacher and the younger schoolboy on the decision problem); analytical stage (summarizing, predicting the possibility of similar difficulties in the future). Key words: social support, social and pedagogical support, socialization, junior students, social competence.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13062
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД СОЦІАЛІЗАЦІЇ МОЛОДШОГО.pdf208.7 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.