Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13403
Название: Особливості освітньої політики Австро-Угорщини на Закарпатті у другій половині ХІХ століття
Другие названия: Peculiarities of educational policy of Austria-Hungary in Transcarpathian region in the second half of XIX-th century
Авторы: Герасимчук, Володимир Леонідович
Ключевые слова: Закарпаття, народні школи, Австро-Угорщина, освітні закони, реформування школи
Дата публикации: 2016
Издательство: Видавництво УжНУ "Говерла"
Библиографическое описание: Герасимчук, В. Л. Особливості освітньої політики Австро-Угорщини на Закарпатті у другій половині ХІХ століття [Текст] / В. Л. Герасимчук // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 84–87. – Бібліогр.: с. 86 (11 назв).
Серия/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Краткий осмотр (реферат): Статтю присвячено дослідженню розвитку шкільництва на Закарпатті у другій половині ХІХ ст. з урахуванням освітніх реформ, проведених Австро-Угорською монархією. З’ясовано, що революційні події 1848-1849 рр. стали вагомим поштовхом для національного відродження Закарпаття та активної просвітницької діяльності закарпатських будителів. Особливу увагу акцентовано на аналізі освітніх законів Угорського королівства 1868 р., 1879 р., 1897 р., які призвели до відкритої мадяризації народних шкіл краю та мовно-культурної асиміляції закарпатського населення. Ключові слова: Закарпаття, народні школи, Австро-Угорщина, освітні закони, реформування школи.
The article is devoted to the study of the development of education in Transcarpathia in the second half of the nineteenth century considering educational reforms implemented by Austro-Hungarian monarchy. It was found that the formation of Ukrainian national movement in Transcarpathia in the period named above was driven by several of internal and external factors. The internal factors include active educational activities of Transcarpathian cultural and public figures and teachers (A.Dobriansky, V.Dobriansky, A.Dukhnovych, A.Nehrebetskyy, O.Pavlovich), publication of works of national educational character. Among the external factors it’s necessary to point out, the revolutionary events of 1848-1849, that seized whole of Europe and entered into the history as the “Spring of Nations”. In the first years after revolution the number of public elementary schools in which training was conducted in the native language, abruptly increased. In this article special attention has paid to the analysis of educational laws of Hungarian Kingdom in 1868, 1879, 1897. Key words: Transcarpathia, public schools, Austro-Hungary, educational laws, reform school.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13403
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ОСОБЛИВОСТІ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ АВСТРО-УГОРЩИНИ.pdf224.82 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.