Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13403
Назва: Особливості освітньої політики Австро-Угорщини на Закарпатті у другій половині ХІХ століття
Інші назви: Peculiarities of educational policy of Austria-Hungary in Transcarpathian region in the second half of XIX-th century
Автори: Герасимчук, Володимир Леонідович
Ключові слова: Закарпаття, народні школи, Австро-Угорщина, освітні закони, реформування школи
Дата публікації: 2016
Видавництво: Видавництво УжНУ "Говерла"
Бібліографічний опис: Герасимчук, В. Л. Особливості освітньої політики Австро-Угорщини на Закарпатті у другій половині ХІХ століття [Текст] / В. Л. Герасимчук // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 84–87. – Бібліогр.: с. 86 (11 назв).
Серія/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено дослідженню розвитку шкільництва на Закарпатті у другій половині ХІХ ст. з урахуванням освітніх реформ, проведених Австро-Угорською монархією. З’ясовано, що революційні події 1848-1849 рр. стали вагомим поштовхом для національного відродження Закарпаття та активної просвітницької діяльності закарпатських будителів. Особливу увагу акцентовано на аналізі освітніх законів Угорського королівства 1868 р., 1879 р., 1897 р., які призвели до відкритої мадяризації народних шкіл краю та мовно-культурної асиміляції закарпатського населення. Ключові слова: Закарпаття, народні школи, Австро-Угорщина, освітні закони, реформування школи.
The article is devoted to the study of the development of education in Transcarpathia in the second half of the nineteenth century considering educational reforms implemented by Austro-Hungarian monarchy. It was found that the formation of Ukrainian national movement in Transcarpathia in the period named above was driven by several of internal and external factors. The internal factors include active educational activities of Transcarpathian cultural and public figures and teachers (A.Dobriansky, V.Dobriansky, A.Dukhnovych, A.Nehrebetskyy, O.Pavlovich), publication of works of national educational character. Among the external factors it’s necessary to point out, the revolutionary events of 1848-1849, that seized whole of Europe and entered into the history as the “Spring of Nations”. In the first years after revolution the number of public elementary schools in which training was conducted in the native language, abruptly increased. In this article special attention has paid to the analysis of educational laws of Hungarian Kingdom in 1868, 1879, 1897. Key words: Transcarpathia, public schools, Austro-Hungary, educational laws, reform school.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13403
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ОСОБЛИВОСТІ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ АВСТРО-УГОРЩИНИ.pdf224.82 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.