Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13501
Title: Екстраполяція позитивного надбання та позиціонування від негативу російського досвіду підготовки учнівської молоді до сімейного життя у системі освіти України
Other Titles: Extrapolation of positive achievements and positioning of Russian negative experience in preparing pupils for family life in educational system of Ukraine
Authors: Гирила, Ольга Степанівна
Keywords: учнівська молодь, система освіти, дошлюбне виховання, сімейне життя, подружжя
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Гирила, О. С. Екстраполяція позитивного надбання та позиціонування від негативу російського досвіду підготовки учнівської молоді до сімейного життя у системі освіти України [Текст] / О. С. Гирила // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 88–93. – Бібліогр.: с. 92 (9 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Стаття присвячена критичному аналізу досвіду Російської Федерації у підготовці учнівської молоді до сімейного життя. Метою автора є вивчення практики використання освітніх програм, практичного досвіду педагогів Росії у системі освіти України шляхом виокремлення та аналізу як позитивного, так і негативного надбання організації дошлюбного виховання учнівської молоді на сучасному етапі розвитку цієї країни. Особлива увага приділяється негативним тенденціям, від яких доцільно позиціонуватися українській системі середньої освіти. Ключові слова: учнівська молодь, система освіти, дошлюбне виховання, сімейне життя, подружжя.
The article is devoted to critical analysis of the experience of the Russian Federation in preparing youth for family life. The aim of the author is to study the practice of using educational programs, practical experience of teachers in the educational system of Ukraine by the identification and analysis of both positive and negative legacy of premarital education for schoolchildren in the current development of the country. It has been concluded that the concept of identity formation of the future family member which is actively introduced in institutions of the secondary education has got many positive achievements that are appropriate to extrapolate to the Ukrainian educational system, but there are some drawbacks and negative trends on which it has to distance itself. It has been stated that at this stage in the school establishments of the Russian Federation it is actively popularized the structure of youth premarital education which is realized by implementing federal, regional and copyright training programs for preparing Russian pupils to family life on the basis of theoretical pedagogical studies and practical experience. Key words: pupils, educational system, premarital education, family life, marriage.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13501
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.