Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13509
Title: Структура готовності майбутніх лікарів до професійної комунікації
Other Titles: The structure of future doctors readyness for the professional communication
Authors: Гуменна, Іванна Романівна
Keywords: готовність до професійної комунікації, структура, компоненти, критерії, показники, рівні
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Геменна, І. Р. Структура готовності майбутніх лікарів до професійної комунікації [Текст] / І. Р. Геменна // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 101–104. – Бібліогр.: с. 103 (9 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті на основі аналізу науково-педагогічної літератури розглядається сутність поняття «готовність». Охарактеризовано компоненти готовності майбутніх лікарів до професійної комунікації: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, дієвий, особистісно-розвивальний, котрі визначаються за чітко окресленими критеріями та показниками. Обґрунтовано доцільність формування високого рівня готовності майбутніх лікарів до професійної комунікації в контексті фахової підготовки. Визначено суть і структуру готовності студентів до професійної комунікації. Ключові слова: готовність до професійної комунікації, структура, компоненти, критерії, показники, рівні.
Levels of studentsʼreadiness to professional communication have been grounded. Thus, the low level of readiness of students to professional communication involves not only motivation, but lack of awareness of students master the necessary basics of professional communication; lack of initiative in the classroom; superficiality professional communication skills and inability to apply them, which leads to the fulfillment of certain communication actions in the chaotic sequence; inability to independently solve communication problems and more. The average level of preparedness provides sufficient motivation and awareness of the importance of professional communication for future medical practice; for the essential professional communication skills and the ability to apply them; not a conscious and consistent implementation of professional communicative interaction; a high level of readiness for professional communication provides a stable motivation and awareness of students value professional communication in medical case; perseverance, initiative and dedication educational activities of students; the presence of high-level professional communicative knowledge within the program, extracurricular materials and the ability to apply them; automatic communication skills and abilities; the possibility of solving atypical communicative situations. Key words: readiness to professional communication, future doctors, components, indexes, criteria and levels of readiness.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13509
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.