Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13509
Название: Структура готовності майбутніх лікарів до професійної комунікації
Другие названия: The structure of future doctors readyness for the professional communication
Авторы: Гуменна, Іванна Романівна
Ключевые слова: готовність до професійної комунікації, структура, компоненти, критерії, показники, рівні
Дата публикации: 2016
Издательство: Видавництво УжНУ "Говерла"
Библиографическое описание: Геменна, І. Р. Структура готовності майбутніх лікарів до професійної комунікації [Текст] / І. Р. Геменна // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 101–104. – Бібліогр.: с. 103 (9 назв).
Серия/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Краткий осмотр (реферат): У статті на основі аналізу науково-педагогічної літератури розглядається сутність поняття «готовність». Охарактеризовано компоненти готовності майбутніх лікарів до професійної комунікації: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, дієвий, особистісно-розвивальний, котрі визначаються за чітко окресленими критеріями та показниками. Обґрунтовано доцільність формування високого рівня готовності майбутніх лікарів до професійної комунікації в контексті фахової підготовки. Визначено суть і структуру готовності студентів до професійної комунікації. Ключові слова: готовність до професійної комунікації, структура, компоненти, критерії, показники, рівні.
Levels of studentsʼreadiness to professional communication have been grounded. Thus, the low level of readiness of students to professional communication involves not only motivation, but lack of awareness of students master the necessary basics of professional communication; lack of initiative in the classroom; superficiality professional communication skills and inability to apply them, which leads to the fulfillment of certain communication actions in the chaotic sequence; inability to independently solve communication problems and more. The average level of preparedness provides sufficient motivation and awareness of the importance of professional communication for future medical practice; for the essential professional communication skills and the ability to apply them; not a conscious and consistent implementation of professional communicative interaction; a high level of readiness for professional communication provides a stable motivation and awareness of students value professional communication in medical case; perseverance, initiative and dedication educational activities of students; the presence of high-level professional communicative knowledge within the program, extracurricular materials and the ability to apply them; automatic communication skills and abilities; the possibility of solving atypical communicative situations. Key words: readiness to professional communication, future doctors, components, indexes, criteria and levels of readiness.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/13509
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
СТРУКТУРА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ.pdf206.3 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.