Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14131
Title: До проблеми викладання фразових дієслів в англійській мові
Other Titles: To the issue of phrasal verbs teaching in the english language
Authors: Дідо, Наталія Данилівна
Keywords: фразові дієслова, ідіоматичне значення, постпозитивний компонент, семантична єдність, класифікації фразових дієслів
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Дідо, Н. Д. До проблеми викладання фразових дієслів в англійській мові [Текст] / Н. Д. Дідо // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 116–119. – Бібліогр.: с. 118 (11 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті проаналізовано основні труднощі, з якими стикаються іншомовні студенти при вивченні та вживанні фразових дієслів, розглянуто характеристики та класифікації фразових дієслів, які викладач повинен пояснити студентові, щоб дати йому чітке розуміння цього явища в англійській мові для правильного використання у мовленні. Описано фразові дієслова як особливі конструкції англійської мови, наводяться визначення фразового дієслова, характерні ознаки, що відрізняють його від інших конструкцій. Актуальність дослідження пояснюється високою частотністю їх вживання та значущістю для акту комунікації. Ключові слова: фразові дієслова, ідіоматичне значення, постпозитивний компонент, семантична єдність, класифікації фразових дієслів.
Teaching English to the students at higher educational institutions is carried out primarily with the aim of mastering the basic skills of speaking, the correct usage of certain phrases and constructions and understanding the phenomena that are the distinctive feature of the English language. Phrasal verb is one of those linguistic phenomena that are not characteristic of the Ukrainian language that is why students encounter certain difficulties, both in understanding the semantics of phrasal verbs and in their use in speech and translation into Ukrainian. The article deals with the characteristic features and classification of phrasal verbs that should be explained to the students to give them clear understanding of this phenomenon of English for their proper usage in the process of communication. The main difficulties faced by foreign students when studying and using English phrasal verbs have been considered as well. Much attention in the article is paid to the description of various classifications of phrasal verbs that are based on a particular criterion such as the degree of semantic unity of the components, separability or inseparability of phrasal verbs, presence or absence of the object etc. Key words: verb phrase, idiomatic use, postpositive component, semantic unity, classifications of phrasal verbs.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14131
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.