Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14143
Title: Особливості організації навчання дошкільників з вадами слуху в ДНЗ
Other Titles: Features of teaching of preschool children with hearing disabilities in kindergarten
Authors: Кас’яненко, Оксана Миколаївна
Keywords: дошкільники, інклюзія, вади слуху, організація, навчання, розвиток
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Кас’яненко, О. М. Особливості організації навчання дошкільників з вадами слуху в ДНЗ [Текст] / О. М. Кас’яненко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 134–137. – Бібліогр.: с. 136 (3 назви).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті йдеться про необхідність організації цілеспрямованої роботи з дітьми дошкільного віку, які мають вади розвитку слуху. Визначено основні причини виникнення подібних патологій. Розкрито основні шляхи організації навчання дітей з вадами слуху в ДНЗ. Визначено основні завдання дошкільної освіти, які спрямовуватись на подолання соціальної недостатності. Оскільки діти з вадами слуху, в умовах інклюзивного навчання, стають безпосередніми учасниками навчального процесу в загальноосвітніх ДНЗ, вихователь має бути готовим до роботи з ними. Ключові слова: дошкільники, інклюзія, вади слуху, організація, навчання, розвиток.
The necessity of the organization of purposeful work with preschool children who have an impairment of hearing has been considered in the article. Statistics of prevalence of impairment among the population of Ukrain has been examined. The main factors that cause this pathology have been defined. The basic ways of teaching children with hearing disabilities in kindergarten have been disclosed. The main tasks of preschool education aimed at overcoming social failure have been defined. In preschool surdopedagogics, by the nature of the modes of activity of the child in the process of training and education, there are three groups of methods: visual, practical, verbal. The training and education of children with hearing verbal methods occupy a leading position, and at the same time should be closely linked with the practical and visual methods. One of the basic forms of education and training of preschool children with impaired hearing are classes: front (group), subgroups and individual. Key words: preschool, inclusion, impaired hearing, organization, training, development.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14143
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ.pdf228.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.