Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14243
Title: Теоретичні основи використання інноваційних технологій навчання математики в початковій школі
Other Titles: Theoretical basics of using innovative technologies within teaching mathematics at elementary school
Authors: Ліба, Оксана Миколаївна
Keywords: математика, інноваційні технології, теоретичні основи, вчителі, початкова школа
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Ліба, О. М. Теоретичні основи використання інноваційних технологій навчання математики в початковій школі [Текст] / О. М. Ліба // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 168–171. – Бібліогр.: с. 170 (10 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті аргументовано важливість інноватизації математичної освіти молодших школярів. У результаті наукових пошуків науковцями розроблена концепція змісту освіти з основними позиціями інноватизації, що стало теоретичним підґрунтям для використання інноваційних технологій навчання математики у початковій школі. Розгортання інноваційних процесів сприяло виникненню на тлі традиційного навчання математики більш прогресивних підходів, зорієнтованих на вдосконалення підготовки учнів початкової школи. Ключові слова: математика, інноваційні технології, теоретичні основи, вчителі, початкова школа.
The paper argued the importance of mathematics education innovatization of elementary school students. The study of mathematics at elementary school forms students’ culture of thinking, promotes cognitive personality traits, qualities of thought. Studying mathematics provides such personal qualities as students’ desire for truth, perseverance, ability to concentrate, critical thinking, and others. In the process of teaching mathematics not only intelligence, but also the character, moral and aesthetic personality, memory, language, imagination, emotions develop. One of the main reasons for the decline of intellectual capacity is usage of outdated technologies of teaching mathematics, partially, at elementary school, and the leveling aspects of modern pedagogy and innovatization of education. At the present stage of development of the educational sector at the elementary school, the goal is to create favorable conditions for development and self-development of the individual student, to ensure his cognitive tools necessary for effective functioning in society. In the process of logical and systematic analysis of the results of research of modern scientists it has been determined that their preferred direction was the embodiment of the content of teaching ideas of humanization and humanitarization, harmonization of the scope and complexity of content with age-capacity of elementary school children, designing their personal development, which can be viewed as individual milestones of innovatization of learning mathematics at elementary school. Keywords: mathematics, innovative technology, theoretical foundations, teachers, elementary school.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14243
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.