Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14243
Название: Теоретичні основи використання інноваційних технологій навчання математики в початковій школі
Другие названия: Theoretical basics of using innovative technologies within teaching mathematics at elementary school
Авторы: Ліба, Оксана Миколаївна
Ключевые слова: математика, інноваційні технології, теоретичні основи, вчителі, початкова школа
Дата публикации: 2016
Издательство: Видавництво УжНУ "Говерла"
Библиографическое описание: Ліба, О. М. Теоретичні основи використання інноваційних технологій навчання математики в початковій школі [Текст] / О. М. Ліба // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 168–171. – Бібліогр.: с. 170 (10 назв).
Серия/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Краткий осмотр (реферат): У статті аргументовано важливість інноватизації математичної освіти молодших школярів. У результаті наукових пошуків науковцями розроблена концепція змісту освіти з основними позиціями інноватизації, що стало теоретичним підґрунтям для використання інноваційних технологій навчання математики у початковій школі. Розгортання інноваційних процесів сприяло виникненню на тлі традиційного навчання математики більш прогресивних підходів, зорієнтованих на вдосконалення підготовки учнів початкової школи. Ключові слова: математика, інноваційні технології, теоретичні основи, вчителі, початкова школа.
The paper argued the importance of mathematics education innovatization of elementary school students. The study of mathematics at elementary school forms students’ culture of thinking, promotes cognitive personality traits, qualities of thought. Studying mathematics provides such personal qualities as students’ desire for truth, perseverance, ability to concentrate, critical thinking, and others. In the process of teaching mathematics not only intelligence, but also the character, moral and aesthetic personality, memory, language, imagination, emotions develop. One of the main reasons for the decline of intellectual capacity is usage of outdated technologies of teaching mathematics, partially, at elementary school, and the leveling aspects of modern pedagogy and innovatization of education. At the present stage of development of the educational sector at the elementary school, the goal is to create favorable conditions for development and self-development of the individual student, to ensure his cognitive tools necessary for effective functioning in society. In the process of logical and systematic analysis of the results of research of modern scientists it has been determined that their preferred direction was the embodiment of the content of teaching ideas of humanization and humanitarization, harmonization of the scope and complexity of content with age-capacity of elementary school children, designing their personal development, which can be viewed as individual milestones of innovatization of learning mathematics at elementary school. Keywords: mathematics, innovative technology, theoretical foundations, teachers, elementary school.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14243
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ.pdf242.37 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.