Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14290
Название: Аналіз проблеми розвитку професійної мобільності спеціалістів соціальної сфери в науковій літературі
Другие названия: Analysis of development problem of professional mobility of social sphere specialists in scientific literature
Авторы: Рідкодубська, Анна Анатоліївна
Ключевые слова: професійна мобільність, професійна мобільність працівників соціальної сфери, професійна компетенність, саморозвиток, якості особистості
Дата публикации: 2016
Издательство: Видавництво УжНУ "Говерла"
Библиографическое описание: Рідкодубська, А. А. Аналіз проблеми розвитку професійної мобільності спеціалістів соціальної сфери в науковій літературі [Текст] / А. А. Рідкодубська // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 239–244. – Бібліогр.: с. 243 (11 назв).
Серия/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Краткий осмотр (реферат): Стаття присвячена теоретичному аналізу наукових підходів до поняття «професійна мобільність». Виокремлені основні підходи до поняття, що обумовлюють актуальність професійної мобільності працівників соціальної сфери. Також проаналізовано сутність професійно-педагогічної мобільності та основні напрями її формування. Розглянуто особливості формування професійної мобільності працівника соціальної сфери та проаналізовано основні етапи її формування. Ключові слова: професійна мобільність, професійна мобільність працівників соціальної сфери, професійна компетенність, саморозвиток, якості особистості.
The basic approaches to the concept, determine the topicality of professional mobility in social workers have been analysed. The essence of professional and pedagogical mobility is expressed in the willingness of the individual to self-development, to educate themselves and transform themselves, building a construct of your professional self, readiness in the course of their professional activities to successfully adapt to the changing conditions of professional and pedagogical environment. Also the author has examined the nature of vocational and educational mobility and the main directions of its formation. Professional mobility implies a high level of generalized professional knowledge, commitment to operational selection and implementation of optimal ways to perform different tasks in the field of their profession. In the face of rapid changes in technology and production technology professional mobility is an important component in the qualification structure of the future specialist. The author has analysed peculiarities of formation of professional mobility of social workers and the main stages of its formation. The material allows to draw the following conclusions: the formation of professional mobility in future social workers is a dynamic, systemic, educational process that is characterized by unity of purpose, innovative technologies through the introduction of forms and methods of training aimed at personality development, readiness for self-development, semiconstrained and adaptation in a changing environment the professional environment in the course of professional activities. Key words: professional mobility, professional mobility of social workers, professional competent, selfdevelopment, personality.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14290
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ.pdf202.79 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.