Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14322
Title: Проблема підготовки фахівців з менеджменту освіти у сучасній психолого-педагогічній літературі
Other Titles: Problems of training of education management in modern psychological and educational literature
Authors: Товканець, Оксана Сергіївна
Keywords: менеджмент освіти, управління в освіті, професійна компетентність, освітня галузь
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Товканець, О. С. Проблеми підготовки фахівців з менеджменту освіти у сучасній психолого-педагогічній літературі [Текст] / О. С. Товканець // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 293–297. – Бібліогр.: с. 296 (19 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: В статті здійснено аналіз проблеми підготовки фахівців з менеджменту освіти у сучасній психолого- педагогічній літературі. Проаналізовано представлення напрямів щодо підготовки фахівців з менеджменту освіти: професійна компетентність управлінців освітньої галузі, управління освітніми системами та якістю освітніх послуг у галузі освіти в зарубіжних країнах, історико-педагогічні проблеми становлення системи професійної підготовки менеджерів освіти тощо. Ключові слова: менеджмент освіти, управління в освіті, професійна компетентність, освітня галузь.
The article analyzes the problem of training in management education in modern psychological and pedagogical literature. The attention is focused on the ability of the head to effectively implement management activities in education based on fundamental economic, educational and psychological knowledge, skills and personal qualities for effective development organization (institution) in a competitive market. Significant is the problem of management of educational systems and the quality of educational services as key components of managerial activities in education. It has been emphasized that of particular interest are the studies on the training of education managers and administrators in education in foreign countries. The increased interest of scientists to the problem of management of higher education institutions, the need for an objective understanding of the historical experience of higher education institutions to develop scientific principles of management based on creative use of the heritage of the past determine the appeal to historical and pedagogical aspects of a system of training of education managers. Key words: management education, management education, professional competence, education industry.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14322
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.