Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14337
Title: Особливості методичної роботи соціального педагога в загальноосвітньому навчальному закладі
Other Titles: Features methodological work of a social teacher in secondary schools
Authors: Якубова, Людмила Анатоліївна
Keywords: соціальний педагог, методична робота, навчальний заклад
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Якубова, Л. А. Особливості методичної роботи соціального педагога в загальноосвітньому навчальному закладі [Текст] / Л. А. Якубова // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Видавництво УжНУ «Говерла», 2016. – Вип. 1 (38). – С. 337–341. – Бібліогр.: с. 340 (6 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті особливості методичної роботи соціального педагога в загальноосвітньому навчальному закладі описано методичну роботу, як важливий аспект підвищення кваліфікації соціального педагога, яка забезпечує безперервність післядипломної педагогічної освіти, взаємозв'язок і спадкоємність самоосвіти. Метою методичної роботи є вдосконалення професійних знань і умінь педагогів, розвиток їх творчого потенціалу і в кінцевому рахунку – підвищення ефективності та якості педагогічного процесу. Ключові слова: соціальний педагог, методична робота, навчальний заклад.
Methodical work is an important aspect of training that provides continuity of postgraduate education, relationship and continuity of the self, and of course training work. The purpose of methodical work is to improve the professional knowledge and skills of teachers, development of their creative potential and ultimately - improving the efficiency and quality of educational process. A methodical work trains teachers for implementation of new educational content, mastering innovation and progressive teaching technologies. The main thing in technical work is providing real, effective care teacher. At the same time there are a number of unresolved problems and deficiencies in the organization of methodical work. Mass practice is not armed with the knowledge of radical ways to improve technical work, one of which is a systematic approach. Any form of methodical work gives a priority impact on the achievement of certain goals, so overall its effectiveness depends on the quality of their combination in a continuous process of improvement of pedagogical skills of teachers of innovative schools. In individual scientific and technical work to understand the purposeful, systematic and systematic work to improve teacher of theoretical and practical training. Group forms unite educators interests, they have created optimal conditions for the exchange of experience, for creative discussions, practical tasks. To group forms include: methodical association and the department, school of advanced teaching experience, problems, community groups and others. Key words: social pedagogue, methodical work, school.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14337
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 38 - 2016



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.