Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14694
Title: Теоретико-методичні підходи до формування інфраструктури аграрного ринку в Закарпатті
Other Titles: Theoretic and methodical approaches forming the agricultural market infrastructure in Transcarpathia
Authors: Шевчук, Ю.О.
Keywords: інфраструктура аграрного ринку, маркетинг, кооперація, фінансово-кредитна система, кооперативні банки, інформаційно - консультаційна система, агросервісна складова інфраструктури аграрного ринку
Issue Date: 2013
Publisher: Видавництво УжНУ "Карпатська вежа"
Citation: Теоретико-методичні підходи до формування інфраструктури аграрного ринку в Закарпатті [Текст] / Ю. О. Шевчук // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Економіка; збірник наукових праць / редкол.: В. П. Мікловда, М. І. Пітюлич, Н. М. Гапак та ін. – Мукачево : Карпатська вежа, 2013. – Вип. 1 (38). – С. 307–313. – Бібліогр. : с. 313 (9 назв)
Abstract: В статті розглянуто теоретико – методичні засади розбудови та функціонування інфраструктури аграрного ринку регіону. Розглянуто складові елементи інфраструктури аграрного ринку, визначено їх роль та значення щодо просування сільськогосподарської продукції від виробника до споживача. Всі елементи ринкової інфраструктури є продуктом інтеграційних процесів. Вони є активними учасниками ціноутворення та виконують функції щодо становлення цілісного і стабільного аграрного ринку регіону. Окреслено проблемні питання розбудови і підвищення конкурентоспроможності регіонального аграрного ринку. Ключові слова: інфраструктура аграрного ринку, маркетинг, кооперація, фінансово-кредитна система, кооперативні банки, інформаційно - консультаційна система, агросервісна складова інфраструктури аграрного ринку.
Agricultural Market is a collection of related commodity markets operating for the production and free movement of agricultural products and their processed products. Formation of agricultural market infrastructure requires the creation of the system of organizational structures that serve the interrelations between different elements of individual agricultural commodity markets, promote the free movement of goods, support continuous process of operation of the agricultural production areas and uninterrupted supply of resources to the manufacturer and finished product to the consumer. All elements of market infrastructure are a product of the integration process. They are active participants in pricing and perform functions on the formation of an integrated and sustainable agricultural market.Keywords. Agricultural market infrastructure, marketing, cooperation, financial and credit system, cooperative banks, information and consultation system, agroservice component of agricultural market infrastructure.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14694
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Економіка. Випуск 1 (38) - 2013



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.