Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15175
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГорленко, Валентина Миколаївна-
dc.date.accessioned2017-09-22T07:04:41Z-
dc.date.available2017-09-22T07:04:41Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationНеформальна освіта як чинник розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вихователів дошкільного навчального закладу [Текст] / В. М. Горленко // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С.67–73. – Бібліогр.: с.72 (20 назв). – Рез. рос., англ.uk
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15175-
dc.description.abstractСтаття розглядає можливості неформальної освіти у розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вихователів дошкільних навчальних закладів. Розглянуто трактування терміну «неформальна освіта» науковою спільнотою, наведено характеристики неформальної освіти, перелічено її інституції. Визначено змістовне наповнення різних форм неформальної освіти у напрямку розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності. Ключові слова: інформаційно-комунікаційна компетентність, неформальна освіта, вихователь дошкільного навчального закладу, інформаційно-комунікаційні технології.uk
dc.description.abstractThe article considers the possibility of non-formal education in the development of information and communication competence of teachers in preschool educational facilities. We reviewed the interpretation of the term "non-formal education" by scientific community, gave the characteristics of non-formal education, listed its institutions. We have provided a list and partial content of national and international (EU) laws and documents that are defining and governing the non-formal education. We have listed the substance of various forms of non-formal education towards the development of information and communication competence. Brought up the ideal forms of formal and nonformal education developed by Tim Simkins. Key words: information and communication competence, nonformal education, teachers in preschool educational, information and communication technologies.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавництво УжНУ "Говерла"uk
dc.subjectінформаційно-комунікаційна компетентністьuk
dc.subjectнеформальна освітаuk
dc.subjectвихователь дошкільного навчального закладуuk
dc.subjectінформаційно-комунікаційні технологіїuk
dc.titleНеформальна освіта як чинник розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності вихователів дошкільного навчального закладуuk
dc.title.alternativeNon-formal education as a factor for development of information and communication competence of teachers in preschool educational facilitiesuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.