Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15264
Title: Педагогічні умови реалізації методичної системи навчання інженерно-графічних дисциплін майбутніх учителів технологій
Other Titles: Pedagogical conditions of implementation of the methodical system of training to engineering-graphic disciplines of future teachers of technologies
Authors: Нищак, Іван Дмитрович
Keywords: вчитель технологій, інженерно-графічні дисципліни, методична система, педагогічні умови
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Педагогічні умови реалізації методичної системи навчання інженерно- графічних дисциплін майбутніх учителів технологій [Текст] / І. Д. Нищак // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 175–178. – Бібліогр.: с.177 (12 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: У статті з’ясовано квінтесенцію поняття «умова» і похідного від нього – «педагогічна умова»; досліджено можливі ознаки, покладені в основу класифікації педагогічних умов. Виявлено об’єктивні і суб’єктивні чинники, що визначають сукупність праксеологічних заходів з оптимізації інженерно- графічної підготовки студентів та виокремлено комплекс педагогічних умов, необхідних для ефективного функціонування методичної системи навчання інженерно-графічних дисциплін майбутніх учителів технологій у педагогічних ВНЗ. Ключові слова: вчитель технологій, інженерно-графічні дисципліни, методична система, педагогічні умови.
In the article the concept of «educational condition» should be understood as a set of specially designed activities that contribute to the effective implementation of the methodical system teaching engineering-graphics disciplines of future teachers of technology. The nature of interaction between objective and subjective distinguished pedagogical conditions. Objective conditions provide the procedural basis of the educational process, define a set of didactic and methodological tools and the urge of teaching and learning of active cooperation in accordance with the objectives of learning. Subjective conditions reflect the inner potential participants in the learning process, the level of coordination of different types of cognitive, personality-motivational factors and priorities in learning. The set of pedagogical conditions have been defined that are necessary for the effective functioning of the methodological training system engineering-graphics courses future teachers of technology: 1) stimulate students' motivation to study engineering-graphics disciplines; 2) formation of a high level of ability of students to selftraining and learning activities; 3) creation of creative learning environment engineering-graphics disciplines; 4) organization independent engineering-graphic of students in extracurricular time. Key words: teacher of technology, engineering-graphics disciplines, methodical system, pedagogical conditions
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15264
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.