Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15264
Название: Педагогічні умови реалізації методичної системи навчання інженерно-графічних дисциплін майбутніх учителів технологій
Другие названия: Pedagogical conditions of implementation of the methodical system of training to engineering-graphic disciplines of future teachers of technologies
Авторы: Нищак, Іван Дмитрович
Ключевые слова: вчитель технологій, інженерно-графічні дисципліни, методична система, педагогічні умови
Дата публикации: 2017
Издательство: Видавництво УжНУ "Говерла"
Библиографическое описание: Педагогічні умови реалізації методичної системи навчання інженерно- графічних дисциплін майбутніх учителів технологій [Текст] / І. Д. Нищак // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 175–178. – Бібліогр.: с.177 (12 назв). – Рез. рос., англ.
Краткий осмотр (реферат): У статті з’ясовано квінтесенцію поняття «умова» і похідного від нього – «педагогічна умова»; досліджено можливі ознаки, покладені в основу класифікації педагогічних умов. Виявлено об’єктивні і суб’єктивні чинники, що визначають сукупність праксеологічних заходів з оптимізації інженерно- графічної підготовки студентів та виокремлено комплекс педагогічних умов, необхідних для ефективного функціонування методичної системи навчання інженерно-графічних дисциплін майбутніх учителів технологій у педагогічних ВНЗ. Ключові слова: вчитель технологій, інженерно-графічні дисципліни, методична система, педагогічні умови.
In the article the concept of «educational condition» should be understood as a set of specially designed activities that contribute to the effective implementation of the methodical system teaching engineering-graphics disciplines of future teachers of technology. The nature of interaction between objective and subjective distinguished pedagogical conditions. Objective conditions provide the procedural basis of the educational process, define a set of didactic and methodological tools and the urge of teaching and learning of active cooperation in accordance with the objectives of learning. Subjective conditions reflect the inner potential participants in the learning process, the level of coordination of different types of cognitive, personality-motivational factors and priorities in learning. The set of pedagogical conditions have been defined that are necessary for the effective functioning of the methodological training system engineering-graphics courses future teachers of technology: 1) stimulate students' motivation to study engineering-graphics disciplines; 2) formation of a high level of ability of students to selftraining and learning activities; 3) creation of creative learning environment engineering-graphics disciplines; 4) organization independent engineering-graphic of students in extracurricular time. Key words: teacher of technology, engineering-graphics disciplines, methodical system, pedagogical conditions
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15264
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ РЕАЛІЗАЦІЇ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ.pdf276.3 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.