Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15988
Название: Analýza učebníc chémie 8. a 9. zakladnej školy
Авторы: Ганайова, Марія
Мацурова, Вероніка
Сотакова, Івана
Староста, Володимир Іванович
Ключевые слова: didactic facilities of the textbooks, textbooks difficulty, Nestlerová methodology
Дата публикации: 2016
Библиографическое описание: Mária Ganajová. Analýza učebníc chémie 8. a 9. zakladnej školy / Mária Ganajová, Veronika Macurová, Veronika Bačovčinová, Ivana Sotáková, Volodymyr Starosta // Dnešná škola: človek a príroda. Ročník IV, číslo 1 (september – október 2016). – S. 6-11. ISSN 1339-7761 (tlačené vydanie); ISSN 1339-3952 (online http://www.zuch.sk/images/dnesna_skola_4_1.pdf).
Краткий осмотр (реферат): The article is focused on the issue of evaluating the quality of chemistry textbooks for 8th and 9th grade of primary school. Evaluation difficulty of textbooks we conducted based on the Nestlerová methodology. To assess the didactic quality of the textbooks chemistry teachers used the questionnaire method. Th e research results pointed to the difficulty of adequate educational text in analyzed textbooks. In the opinion of teachers for optimization the textbooks it is necessary to include the investigative activities and complex tasks which would support the learning process of students and develop their competencies.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15988
ISSN: 1339-7761
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.