Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20414
Title: | Main characteristics of the situational method for teaching of foreign language |
Other Titles: | Основные характеристики ситуативного метода обучения иностранного языка Основні характеристики ситуативного методу навчання іноземної мови |
Authors: | Годованець, Наталія Іванівна Леган, Вікторія Петрівна |
Keywords: | situational method, knowledge, language, vocabulary, teaching, ситуативный метод, знание, язык, словарный запас, преподование, ситуативний метод, знання, мова, словниковий запас, викладання |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Вид-во УжНУ "Говерла" |
Citation: | Годованец, Н. І. Основні характеристики ситуативного методу навчання іноземної мови / Н. І. Годованец, В. П. Леган // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород, 2018. – Вип. 1 (42). – С. 46-48. |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | The condition of education in Ukraine is characterised by rapid growth of tempo of updating of
knowledge, changes of main approaches and the principles of teaching, search of innovative technologies which
would correspond to the current level of development of science. The situational method is considered to be one of
the most effective methods of teaching a foreign language. This method demands not only the academic knowledge
of language and linguistic material, but transforms the process of knowledge into the process of opening of new
experience of communications and the relations between events, the phenomena, objects, their critical thinking. The
purpose of article is the review and provide the general characteristics of situational method of teaching of a foreign
language. Methods of research used: analysis and generalisation. As a result of the research, we found that this
method is based on situational modelling, which is part of interactive learning technologies. Situational Language
Teaching is characterised by two major features: focus on vocabulary and reading are the most salient traits of
Situational Language Teaching. In fact, mastery of a set of high-frequency vocabulary items is believed to lead to
good reading skills; an analysis of English and a classification of its prominent grammatical structures into sentence
patterns, also called situational tables, is believed to help learners internalise grammatical rules. Situational teaching
assumes immersion of listeners in a certain situation where they can find practical application of their knowledge. Состояние образования в Украине характеризуется стремительным ростом темпа обновления знаний, изменениями основных подходов, поисками инновационных технологий, отвечающих современному уровню развития науки. Одним из наиболее эффективных методов обучения иностранному языку считается ситуативный метод. Целью статьи является обзор и общая характеристика ситуативного метода обучения ино- странному языку. Методами исследования является анализ и обобщение. Обнаружело, что в основе данной методики лежит ситуативное моделирование которое входит в состав технологий интерактивного обучения. Суть интерактивного обучения состоит в том, что учебный процесс только благодаря постоянной, активном взаимодействии всех студентов. Выяснено, что базой для реализации ситуативного подхода является игровая стихия, где студент должен использовать все свои умственные и психофизические ресурсы: мышление, па- мять, внимание, воображение, эмоции, голос, мимику, жесты, паузы. Стан освіти в Україні характеризується стрімким зростанням темпу оновлення знань, змінами основоположних підходів, пошуками інноваційних технологій, що відповідали б сучасному рівню розвит- ку науки. Одним з найбільш ефективних методів навчання іноземної мови вважається ситуативний метод. Метою статті є огляд та загальна характеристика ситуативного методу навчання іноземної мови. Метода- ми дослідження є аналіз та узагальнення. В результаті дослідження ми виявили, що в основі даної мето- дики лежить ситуативне моделювання яке входить до складу технологій інтерактивного навчання. Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається тільки завдяки постійній, активній взаємодії всіх студентів. З’ясовано, що базою для реалізації ситуативного підходу є ігрова стихія, де студент повинен використовувати всі свої розумові та психофізичні ресурси: мислення, пам’ять, увагу, уяву, емоції, голос, міміку, жести, паузи. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/20414 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (42) - 2018 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Годованець Н. , Леган В..pdf | 252.86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.