Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/22031
Title: Барочные стратегии русского и украинского постмодернизма (на материале прозы П. Крусанова и Л. Дереша)
Authors: Бедзір, Наталія Прокопівна
Keywords: український постмодернізм, російський постмодернізм, компаративістика, бароко, пародіювання, ukrainian postmodernism, russian postmodernism, omparative literary criticism, baroque, parody
Issue Date: 2009
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Бедзір, Н. Барочные стратегии русского и украинского постмодернизма (на материале прозы П. Крусанова и Л. Дереша) / Н. Бедзір // Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства : зб. наук. пр. / відп. ред:. І. Сабадош. – Ужгород, 2009. – Вип.13. – С. 160-163.
Series/Report no.: Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства Вип.13;
Abstract: У статті розглядаються барокові впливи в поетиці постмодернізму на матеріалі прози російського письменника П. Крусанова та українського Л. Дереша. Постмодерніст- ська проза пародіює захоплення української та російської свідомості національними та державницькими проблемами. Пародіюється барокова універсалізація, знаком якої тут є вавілонська вежа. Пародійного виявлення набувають крайнощі діяльної слов‘янської на- тури, схильної до містифікацій, впливів масової стихійної неконтрольованої свідомості. Українські постмодерністські персонажі поєднують риси козацького та теургічного баро- ко: воїна та монаха, митця та лицаря-хрестоносця. Постмодернізм використовує барокові прийоми дзеркальності, монтажності, присутності паралельних світів, гри словом, зако- дованої ономастики, іронії.
This article discusses the Baroque influence in poetics of postmodernism in the context of the prose of Russian writer P. Krusanov and Ukrainian writer L. Deresh. Postmodern prose parodies Ukrainian and Russian national consciousness and state issues. A sign of ―The Babel Tower‖ (the multilanguage, the dissociation of the humanity) is parodies. The extremes of the Slavic spirit inclined to the deception, to the effect of spontaneous uncontrolled consciousness. Ukrainian postmodern characters combine features of the religious and the Cossack Baroque: warrior and monk, artist and knight-crusader. Postmodernism uses baroque techniques of mirrors, association of different styles and genres, of parallel worlds, of the encrypted onomastics and irony.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/22031
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри словацької філології
Наукові публікації кафедри слов’яської філології та світової літератури
Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства Випуск 13 - 2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Наталія БЕДЗІР.pdf264.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.