Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/22031
Назва: Барочные стратегии русского и украинского постмодернизма (на материале прозы П. Крусанова и Л. Дереша)
Автори: Бедзір, Наталія Прокопівна
Ключові слова: український постмодернізм, російський постмодернізм, компаративістика, бароко, пародіювання, ukrainian postmodernism, russian postmodernism, omparative literary criticism, baroque, parody
Дата публікації: 2009
Видавництво: Видавництво УжНУ "Говерла"
Бібліографічний опис: Бедзір, Н. Барочные стратегии русского и украинского постмодернизма (на материале прозы П. Крусанова и Л. Дереша) / Н. Бедзір // Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства : зб. наук. пр. / відп. ред:. І. Сабадош. – Ужгород, 2009. – Вип.13. – С. 160-163.
Серія/номер: Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства Вип.13;
Короткий огляд (реферат): У статті розглядаються барокові впливи в поетиці постмодернізму на матеріалі прози російського письменника П. Крусанова та українського Л. Дереша. Постмодерніст- ська проза пародіює захоплення української та російської свідомості національними та державницькими проблемами. Пародіюється барокова універсалізація, знаком якої тут є вавілонська вежа. Пародійного виявлення набувають крайнощі діяльної слов‘янської на- тури, схильної до містифікацій, впливів масової стихійної неконтрольованої свідомості. Українські постмодерністські персонажі поєднують риси козацького та теургічного баро- ко: воїна та монаха, митця та лицаря-хрестоносця. Постмодернізм використовує барокові прийоми дзеркальності, монтажності, присутності паралельних світів, гри словом, зако- дованої ономастики, іронії.
This article discusses the Baroque influence in poetics of postmodernism in the context of the prose of Russian writer P. Krusanov and Ukrainian writer L. Deresh. Postmodern prose parodies Ukrainian and Russian national consciousness and state issues. A sign of ―The Babel Tower‖ (the multilanguage, the dissociation of the humanity) is parodies. The extremes of the Slavic spirit inclined to the deception, to the effect of spontaneous uncontrolled consciousness. Ukrainian postmodern characters combine features of the religious and the Cossack Baroque: warrior and monk, artist and knight-crusader. Postmodernism uses baroque techniques of mirrors, association of different styles and genres, of parallel worlds, of the encrypted onomastics and irony.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/22031
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри словацької філології
Наукові публікації кафедри слов’яської філології та світової літератури
Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства Випуск 13 - 2009

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Наталія БЕДЗІР.pdf264.91 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.