Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/22182
Title: Поняття "код" у термінологічному апараті літературознавчих методологій: операція styling У.Еко
Other Titles: "Code" concept in terminological apparatus of literary methodologies: U. Eco‘s Operation of Styling
Authors: Боговін, Ольга
Keywords: семіотика, код, моделювання, конотація, лексикод, контекст, ідеологія, semiotics, code, modeling, connotation, lexicode, context, ideology
Issue Date: 2018
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Боговін, Ольга Поняття "код" у термінологічному апараті літературознавчих методологій: операція styling У.Еко / Ольга Боговін // Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства : зб. наук. праць / відп. ред. І. В. Сабадош. – Ужгород, 2018. – Вип. 23. – С. 47–49. – Рез. англ. – Бібліогр.: с.49 (8 назв).
Series/Report no.: Сучасні проблемимовознавства та літературознавства Вип. 23;
Abstract: У. Еко у монографії ―Відсутня структура‖ чи не вперше у зарубіжній гумані- таристиці дає визначення ―коду‖, виділяє його різновиди, аналізує процеси кодифікації як функціональної складової семіозису, завдяки чому ―код‖ набуває ознак кросдисцип- лінарного терміну. За У. Еко код уявляється певною рамкою, сіткою, яку інтерпретатор ―накладає‖ на явище реальної чи інтралінгвістичної дійсності з метою здобуття інфор- мації, водночас, код завжди рухомий, непостійний, мінливий. Операція ―styling‖ (моделювання) повсякчасно відбувається на всіх рівнях світоглядної моделі нашого універсуму. Нагромадження і заміщення кодів – суть розвитку (чи де- градації) будь-якого суспільства чи соціальної групи від рівня повсякденного побуту масового споживача до філософських розмислів інтелектуальної еліти. Сприйняття, за- своєння та інтерпретація повідомлень завжди корелюється в залежності від кодів, за- стосованих суб‘єктом (адресатом) комунікації. Відповідно, за умови приналежності ін- терпретатора до тої чи іншої соціальної, професійної і т. д. групи, його віку, часу, в який він проживає, коди сприйняття будуть більш-менш тотожними.
In the monograph «The Missing Structure» U. Eco practically for the first time in foreign humanities gives the «code»definition, distinguishing its varieties andanalyzing the processes of codification as a functional component of the semiosis, owing to which«code»gets the sign of a cross-disciplinary term. Due toU. Eco, code appears in a certain frame, a grid, which interpreter imposes on a phenomenon of real or intralinguistic reality in order to obtain information.At the same time, code is always movable, non-constant, variable. «Styling» (modeling) operation is constantly taking place at all levels of the worldview model of our universe. Accumulation and substitution of codes are the essence of the development (or degradation) of any society or social group from the level of everyday life of mass consumer to the philosophical reflectionof intellectual elite. Perception, assimilation and interpretation of messages are always correlated, depending on codes used by the subject (addressee) of the communication. Accordingly, if the interpreter belongs to one or another social, professional, etc. group of his age, time, in which he lives, the codes of perception will be more or less identical.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/22182
Appears in Collections:Сучасні проблеми мовознавства та літературознавства Випуск 23 - 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ольга БОГОВІН (Бердянськ).pdf465.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.