Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/23720
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБрітченко, Ігор Геннадійович-
dc.contributor.authorBritchenko, Igor-
dc.contributor.authorКужелєв, Михайло Олександрович-
dc.contributor.authorKuzheliev, M.O.-
dc.date.accessioned2019-03-03T10:49:59Z-
dc.date.available2019-03-03T10:49:59Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationBritchenko I. The strategy of increasing the competitiveness of the banks in Ukraine in terms of the EU integration / I. Britchenko, M. Kuzheliev // Podnikanie a inovácie podnikateľských aktivít X. – Vysoká škola medzinárodného podnikania v Prešove, 2015. – 1. – P. 5-12.uk
dc.identifier.isbn978-80-89372-65-2-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/23720-
dc.descriptionУ статті визначено основні напрямки формування стратегії підвищення конкурентоспроможності банків в умовах інтеграції України до Європейського економічного простору. Розкрито особливу роль банківських послуг у формуванні ефективної маркетингової стратегії банку в сучасних умовах. Здійснено попередній аналіз інтеграції вітчизняних комерційних банків до європейського ринку банківських послуг. Обґрунтовано регіональну специфіку банківського маркетингу на прикладі Закарпатської області. Висвітлено перспективу маркетингової діяльності регіональних структурних підрозділів банків та банківської системи України. There are main directions of formation the strategy of increasing the competitiveness of the banks in terms of Ukraine integration into the European Economic Area in the article. The role of banking in the formation of effective marketing strategies of the bank in modern conditions has revealed. Preliminary analysis of integration of domestic commercial banks to the European banking market has done. Regional specifics of bank marketing has grounded the example of Transcarpathian (Zakarpatya’s) region. The perspective of marketing activities regional structural unit banks and the banking system of Ukraine has elucidated.uk
dc.description.abstractThere are main directions of formation the strategy of increasing the competitiveness of the banks in terms of Ukraine integration into the European Economic Area in the article. The role of banking in the formation of effective marketing strategies of the sbank in modern conditions has revealed. Preliminary analysis of integration of domestic commercial banks to the European banking market has done. Regional specifics of bank marketing has grounded the example of Transcarpathian (Zakarpatya’s) region. The perspective of marketing activities regional structural unit banks and the banking system of Ukraine has elucidated.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherVysoká škola medzinárodného podnikania v Prešoveuk
dc.subjectрегіональна стратегія комерційного банкуuk
dc.subjectбанківський маркетингuk
dc.subjectбанківські продуктиuk
dc.subjectпросування банківських послугuk
dc.subjectінтеграція банківської системи до європейського економічного просторуuk
dc.subjectрегіональна економічна інтеграціяuk
dc.subjectконкуренція на ринку банківських послугuk
dc.subjectregional strategy of commercial bankuk
dc.subjectbank marketinguk
dc.subjectbanking productsuk
dc.subjectpromotion of banking servicesuk
dc.subjectthe integration of the banking system to the European Economic Areauk
dc.subjectregional economic integrationuk
dc.subjectcompetition in the banking marketuk
dc.titleThe strategy of increasing the competitiveness of the banks in Ukraine in terms of the EU integrationuk
dc.title.alternativeСтратегія підвищення конкурентоспроможності банків України в умовах інтеграції до ЄСuk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фінансів і банківської справи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zborník PIPA (1).pdfстаття888.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.