Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/23720
Название: The strategy of increasing the competitiveness of the banks in Ukraine in terms of the EU integration
Другие названия: Стратегія підвищення конкурентоспроможності банків України в умовах інтеграції до ЄС
Авторы: Брітченко, Ігор Геннадійович
Britchenko, Igor
Кужелєв, Михайло Олександрович
Kuzheliev, M.O.
Ключевые слова: регіональна стратегія комерційного банку, банківський маркетинг, банківські продукти, просування банківських послуг, інтеграція банківської системи до європейського економічного простору, регіональна економічна інтеграція, конкуренція на ринку банківських послуг, regional strategy of commercial bank, bank marketing, banking products, promotion of banking services, the integration of the banking system to the European Economic Area, regional economic integration, competition in the banking market
Дата публикации: 2015
Издательство: Vysoká škola medzinárodného podnikania v Prešove
Библиографическое описание: Britchenko I. The strategy of increasing the competitiveness of the banks in Ukraine in terms of the EU integration / I. Britchenko, M. Kuzheliev // Podnikanie a inovácie podnikateľských aktivít X. – Vysoká škola medzinárodného podnikania v Prešove, 2015. – 1. – P. 5-12.
Краткий осмотр (реферат): There are main directions of formation the strategy of increasing the competitiveness of the banks in terms of Ukraine integration into the European Economic Area in the article. The role of banking in the formation of effective marketing strategies of the sbank in modern conditions has revealed. Preliminary analysis of integration of domestic commercial banks to the European banking market has done. Regional specifics of bank marketing has grounded the example of Transcarpathian (Zakarpatya’s) region. The perspective of marketing activities regional structural unit banks and the banking system of Ukraine has elucidated.
Описание: У статті визначено основні напрямки формування стратегії підвищення конкурентоспроможності банків в умовах інтеграції України до Європейського економічного простору. Розкрито особливу роль банківських послуг у формуванні ефективної маркетингової стратегії банку в сучасних умовах. Здійснено попередній аналіз інтеграції вітчизняних комерційних банків до європейського ринку банківських послуг. Обґрунтовано регіональну специфіку банківського маркетингу на прикладі Закарпатської області. Висвітлено перспективу маркетингової діяльності регіональних структурних підрозділів банків та банківської системи України. There are main directions of formation the strategy of increasing the competitiveness of the banks in terms of Ukraine integration into the European Economic Area in the article. The role of banking in the formation of effective marketing strategies of the bank in modern conditions has revealed. Preliminary analysis of integration of domestic commercial banks to the European banking market has done. Regional specifics of bank marketing has grounded the example of Transcarpathian (Zakarpatya’s) region. The perspective of marketing activities regional structural unit banks and the banking system of Ukraine has elucidated.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/23720
ISBN: 978-80-89372-65-2
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри фінансів і банківської справи

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Zborník PIPA (1).pdfстаття888.29 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.