Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/23922
Название: | Reinterpreting the Role of Pronunciation in English Language Teaching |
Авторы: | Andrusiak, Iryna |
Ключевые слова: | Teaching English, pronunciation, teaching English, intelligibility |
Дата публикации: | 2016 |
Библиографическое описание: | Reinterpreting the Role of Pronunciation in English Language Teaching / Iryna Andrusiak // Матеріали щорічної підсумкової конференції професорсько-викладацького складу факультету іноземної філології ДВНЗ «Ужгородський національний університет», 24-25 лютого 2016 року. – Ужгород: ПП «АУТДОР – ШАРК», 2016. – C. 81-83 |
Краткий осмотр (реферат): | Teaching pronunciation is as important as teaching any other aspect of language (grammar or vocabulary) for a number of reasons. To start with, poor pronunciation can badly affect all major learners’ skills (listening, speaking, reading and writing). However, pronunciation seems to be the most neglected aspect of teaching in the English language classroom. This is evident, Adrian Tennant argues, in the way that pronunciation is treated in most coursebooks. It is often the case that a coursebook lacks regular pronunciation activities in its units. Moreover, the research findings suggest that the overwhelming majority of teachers do either very little or no pronunciation in lessons. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Тези до статті |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/23922 |
ISBN: | 978-617-7132-58-4 |
Располагается в коллекциях: | Наукові публікації кафедри англійської філології |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Teaching pronunciation.docx | 16.22 kB | Microsoft Word XML | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.